Volumul mare de teme şi aşteptările părinţilor îi fac pe copii să fie stresaţi. Care sunt primele semne ale afecţiunii

Copiii noştri sunt stresaţi, spun medicii, care se confruntă cu tot mai multe cazuri, de anxietate de performanţă la cei mici.

Afecţiunea apare în special din cauza volumului mare de teme, dar şi a presiunii pe care le-o transmit profesorii sau părinţii. Specialiştii recomanda şedinţe de terapie, altfel copilul va fi serios afectat.

Una dintre fetiţele care vin la terapie este în clasa a treia şi, deşi e un elev bun, nu reuşeşte să facă faţă cerinţelor de la şcoală. Mama ei a observat că este mereu epuizată, stresată şi neliniştită, aşa că a apelat la ajutorul unui psiholog. Specialistul se transformă pentru câteva momente în profesor şi părinte deopotrivă pentru a o ajuta.

Mama fetiţei: „Copilul nu înţelege ce i se explica la şcoală. Li se dă foarte mult de scris şi li se mai dă şi suplimentar şi nu mai face faţă. Nu mai are timp de alte activităţi, de joacă. Era stresată, nervoasă. De multe ori uita lucrurile la şcoală sau acasă şi devenea stresată.”

De multe ori, anxietatea apare din cauza volumului prea mare de teme primite de cei mici la şcoală. În alte cazuri, copiii sunt stresaţi şi din cauza părinţilor sau chiar a profesorilor, care le cer tot mai mult.

Mai sunt şi situaţii când cei mici vor să se autodepăşească, dar îşi impun standarde prea înalte, pe care nu le pot atinge. Psihologii spun că, odată instalată, anxietatea reprezintă un obstacol în orice. Şi nu sunt deloc puţine cazurile cu care medicii se confruntă.

Maria Dan, medic specialist spihiatrie pediatrica: „Cei mai mulţi copii care se prezintă în centrul nostru, prezintă acest tip de patologie. Şi studiile recente arată că este una dintre cele mai frecvente cauze pentru care părinţii ni se adresează. Ei cu asta vin: copilul e stresat. Vin cam 1-2 copii pe zi.”

Şedinţele de consiliere, recomandate în cazurile grave, pot dura de la câteva luni până la câţiva ani.

Daniela Cucu, psiholog: „Eu pot să acţionez la nivelul metodelor de învăţare. Să îi ajut să înveţe mai eficient, să le cresc încrederea în ei, dar trebuie să lucrăm în echipa împreună cu cei din educaţie care trebuie să transmită entuziasmul lor, copiilor. Să se meargă pe esenţa. Pe calitate nu pe cantitate.”

Pentru a preveni aceste tulburări, părinţii sunt sfătuiţi să petreacă mai mult timp cu copiii lor şi să nu-i evalueze numai în baza notelor.

 

 

 

 

 

Sursa: stirileprotv

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here