Geely Holding Group, producătorul chinez de automobile, a anunțat sâmbătă că a realizat cu succes a doua sa expediție spațială, lansând 11 sateliți pe orbita terestră joasă. Această inițiativă face parte din eforturile companiei de a extinde capacitatea de a furniza o navigație mai precisă, în special pentru vehiculele autonome, conform informațiilor transmise de Reuters.
Sateliții au fost lansați de la Centrul de Lansare a Sateliților Xichang, situat în provincia de sud-vest Sichuan, conform unui comunicat emis de Geely. Compania a exprimat planurile de a avea 72 de sateliți pe orbită până în 2025 și intenționează să dezvolte o constelație de 240 de sateliți în viitor.
Prima lansare a avut loc în iunie 2022, iar această expansiune vizează nu doar furnizarea de suport de poziționare pentru vehiculele autonome, ci și servirea altor funcții comerciale, inclusiv conectivitatea la sectorul electronicelor de larg consum.
Sateliții lansați de Geely sunt echipați cu funcții de teledetecție AI, furnizând imagini clare de înaltă rezoluție cu teledetecție de 1-5 metri, conform declarațiilor companiei.
Deși rețelele de sateliți din China sunt predominant controlate de armată, Guvernul a început să permită investiții private în industria spațială a țării începând din 2014. Acest lucru a determinat o creștere rapidă a companiilor comerciale, sprijinite unele de guvernele locale, care se concentrează atât pe fabricarea de sateliți, cât și pe construirea de vehicule de lansare mici, inclusiv rachete reutilizabile.
Planul pe cinci ani al Beijingului pentru perioada 2021-2025 vizează crearea unei rețele integrate de sateliți pentru comunicații, teledetecție și navigație. Potrivit presei de stat, China are deja peste 400 de sateliți în spațiu, inclusiv sateliți comerciali.