Pediatrii şi părinţii cer ca SUA să trateze noile băuturi energizante bogate în cofeină la fel cum o fac în cazul alcoolului şi ţigărilor, şi să interzică vânzarea acestora către minori, deoarece o singură porţie poate conţine la fel de multă cofeină cât şase Coca-Cola, transmite Reuters.
Prime Energy, care a fost lansată anul acesta, are 200 mg de cofeină în cutia sa de 350 ml, depăşind nivelurile permise de cofeină în Canada, Australia şi Noua Zeelandă.
Produsele rivale precum băuturile energizante Ghost, ale Anheuser Busch InBev, şi băutura energizantă ”Kimade” de la Kim Kardashian conţin, de asemenea, 200 mg de cofeină. Monster Energy conţine 150 mg de cofeină.
Pe măsură ce conţinutul de cofeină din băuturile energizante a crescut de-a lungul anilor, unele ţări şi comercianţii cu amănuntul au interzis produsele, în timp ce câteva solicită dovada vârstei pentru cumpărare.
În SUA şi Marea Britanie, nicio reglementare naţională nu interzice vânzarea băuturilor energizante cu conţinut ridicat de cofeină.
Fără o obligativitate de vârstă legală, cum ar fi cele referitoare la alcool şi ţigări, este puţin probabil ca retailerii să restricţioneze accesul, a spus dr. Holly Benjamin, profesor de pediatrie şi chirurgie ortopedică la Universitatea din Chicago.
Conform Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului, nu există o doză sigură de cofeină dovedită pentru copii.
”Comercianţii cu amănuntul ar putea alege să plaseze băuturi pentru sport şi băuturi energizante în diferite locaţii şi să eticheteze secţiunile diferit; dar, cred că este puţin probabil să se întâmple fără o reglementare care începe cu o mai bună etichetare a produselor şi o educaţie pe scară largă”, a spus dr. Benjamin.
Ea a adăugat: ”Orice băutură energizantă cu o doză mare de cofeină, cum ar fi Prime Energy, este nesigură pentru copii”.
Efectele secundare pentru copiii care consumă cofeină ar putea include bătăi rapide sau neregulate ale inimii, dureri de cap, convulsii, tremurături, tulburări de stomac şi efecte emoţionale adverse asupra sănătăţii mintale, a spus ea.
FDA examinează în prezent o solicitare a liderului majorităţii din Senatul SUA, Chuck Schumer, de a investiga conţinutul de cofeină din Prime Energy, precum şi marketingul acesteia pentru copii, a spus un purtător de cuvânt.
Reprezentanţii Prime au refuzat să comenteze. Cei ai Ghost Energy, Monster Energy nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Congo Brands, care deţine Kimade, Alani Nu şi Prime Energy, nu a răspuns la cererile de comentarii.
Cofondatorii Prime, Logan Paul şi KSI, ambii influenceri pe reţelele sociale, au declarat în august că nu comercializează băutura copiilor, adăugând că retailerii ar trebui să controleze vânzările către minori.
CUTIILE COLORATE ÎI INDUC ÎN EROARE PE PĂRINŢI
Asociaţia Medicală Americană sprijină interzicerea comercializării băuturilor cu cofeină pentru copiii cu vârsta sub 18 ani, conform politicii sale stabilite în 2013.
AMA îndeamnă, de asemenea, autorităţilE de reglementare şi pe legiuitorii din SUA să impună ”ambalaje rezistente la copii” pentru consumul de băuturi energizante.
Kinneret Shick Ohana, o mamă a cinci copii din Florida, a văzut ”cutiile strălucitoare şi colorate de Prime” despre care copiii ei erau încântaţi afişate pe culoarele din faţă ale Walmart.
Din emoţie, ea a trecut cu vederea scrisul negru din partea de jos a cutiilor colorate unde scria ”băutură energizantă”, înainte de a le aduce acasă copiilor ei.
”Am fost confuză pentru că atunci când vezi pentru prima dată cutia, este greu să vezi unde scrie băutură energizantă. Mi-a luat ceva timp, până când fiul meu mi-a arătat unde să-l găsesc”, a spus Ohana.