Într-un an în care pe planșa de șah a industriei auto mondiale s-au făcut mutări
semnificative, a venit momentul ca Grupul Mega Auto – ATI Motors Holding să facă
propria mutare. Noutatea absolută este aceea că după 15 ani în care Mega Auto a
reprezentat în cel mai bun mod posibil brandul Toyota în Iași, dealerul ieșean pune
punct colaborării cu importatorul Toyota în România.
Dintre mai multe branduri care au fost în discuție cu managementul Grupului
Mega Auto – ATI Motors Holding, numele noului brand ce va fi preluat în portofoliu este
Skoda. Astfel, pe lângă Ford și Volvo, grupului ieșean i se mai adaugă un brand extrem
de apreciat și bine vândut la nivel național și european.
Cu siguranță nu a fost ușoară decizia de a renunța la brandul Toyota după 15 ani
în care Mega Auto a fost cel mai bun dealer din rețeaua Toyota România, fiind dealerul
din provincie cu cele mai mari vânzări și cea mai bună activitate de service. Certificarea
competențelor echipei Mega Auto și calitatea serviciilor oferite clienților s-a realizat și la
nivel european, prin câștigarea premiilor Total Quality Management, The Bizz, Ichiban –
premii care au confirmat și reconfirmat ulterior că Mega Auto avea cei mai mulțumiți
clienți din rețeaua Toyota. În esență, aceasta a și fost strategia Mega Auto în toți acești
ani: satisfacția clienților pusă mereu pe primul loc, pentru a avea succes pe termen
lung.
Firma ieșeană nu va mai semna un nou contract de dealer cu importatorul
Toyota din România, după expirarea celui existent la sfârșitul lunii septembrie, și va
vinde direct sub brandul Luxury Hybrid&Electric Cars modele hibrid, hibrid plug-in și
electrice. ”Toyota are în România o cotă de piață scăzută, de aproximativ 3% și este
importator independent, în timp ce Mega Auto a atins cote de piață de până la 9% și a
ocupat ani la rând o poziție în top 3 branduri de import. În ultima perioadă, politica
importatorului nu mai rezonează cu principiile Mega Auto”, a declarat Gabriel
Manolache, președintele grupului Mega Auto – ATI Motors Holding.
Prezentăm în continuare declarația dealerului ieșean:
“Viziunea noastră a fost mereu aceea de a deveni cea mai apreciată companie din
domeniul auto, pentru produsele și seviciile oferite, indiferent de zona în care ne
desfășurăm activitatea. Valorile pe care ne bazăm activitatea sunt: respectul pentru
oameni, corectitudinea și transparența.
Respectul pentru oameni a fost mereu prezent în activitatea noastră, atât pentru
clienți, cât și pentru angajați. Ne-am respectat clienții și mediul în care ne desfășurăm
activitatea, am încercat să grăbim schimbarea mentalității și am investit foarte mult în
primul showroom dedicat exclusiv mașinilor de tip hibrid, însă trebuie să ne adaptăm
pieței în care vindem și clienților cărora ne adresăm. Considerăm că este un dezavantaj
la nivel de business să ai o gamă de motorizări și modele care nu acoperă toate nevoile
pieței. Trebuie să ne respectăm și angajații și parteneriatul pe care îl avem cu ei pe
termen lung, nu să imităm politica de business a importatorului, axată pe propriul profit.
După experiența multor dealeri din țară care au intrat în insolvență sau au pierdut
clădirile, noi alegem să mergem mai departe, făcând o schimbare benefică și păstrând
echipa care în acești 15 ani le-a oferit clienților cele mai înalte standarde de calitate.
Corectitudinea ne-a caracterizat mereu și de aceea facem noi anunțul schimbării,
asumându-ne faptul că alegem să mergem mai departe alături de brandul Skoda.
Credem că este cea mai bună alegere, completând perfect brandurile existente în
portofoliu: Ford și Volvo. Cu siguranță clienții care vor să beneficieze în continuare de
serviciile deosebite oferite de echipele noastre, vor avea de unde să își aleagă modelul
care li se potrivește.
Transparența este un principiu definitoriu pentru noi și îl aplicăm atât în relațiile cu
clienții, cât și cu toți partenerii noștri, în cel mai sincer mod. Am trecut peste ani de
criză, de recall-uri la Toyota, dacă ne aducem aminte de perioada 2008-2009, acela
fiind doar începutul, recall-urile continuând și astăzi și afectându-ne imaginea de brand
dar și activitatea din service și profitabilitatea totodată. Mereu am fost transparenți în
relația cu clienții și le-am transmis toate informațiile pe care le aveam. Inclusiv
declarația aceasta este un exemplu de transparență.
Domeniul auto se va schimba radical în următoarea perioadă, iar grupul Mega Auto –
ATI Motors Holding a fost deschizător de drumuri în multe privințe când vorbim despre
servicii și produse oferite clienților. Grupul nostru a impus standarde greu de atins de
concurență și își propune să rămână prima opțiune când un client își doreste mobilitate.
Un exemplu relevant este situația din anul 2011, când am renunțat la brandul Honda,
care avea 3,2% cotă de piață la Iași. La nivel european începuse declinul, astăzi cota
aceluiași brand este de aproximativ 1% în Iași. În același an (2011) am preluat brandul
Ford care avea o cotă de piață în Iași de aproximativ 4,5% și astăzi are o cotă de piață
de peste 9,5%.
Luxury Hybrid&Electric Cars, brand al grupului Mega Auto – ATI Motors Holding, cu o
experiență de peste 6 ani în comercializarea autoturismelor prietenoase cu mediul,
continuă să ofere românilor șansa de a beneficia de noile tehnologii hibrid, hibrid plug-in
și electrice, prin afilierea la marii retaileri auto internationali, arondati direct
producătorului, punând la dispoziția clienților stocuri cu livrare imediată, la prețuri
corecte, un mix de mărci și modele cu niveluri de echipare în premieră.
Mediul de cumpărare și obiceiul clientului sunt într-o dinamică permanentă, ceea ce ne
provoacă și pe noi să venim în întâmpinarea așteptărilor clienților noștri prin
implementarea unor noi metode și instrumente online.
Suntem optimiști și știm că vom rămâne prima opțiune în mintea clienților atunci când
aceștia își doresc servicii de calitate de la un partener în domeniul auto. Avem mare
încredere în brandurile pe care le deținem deja: Ford are o evoluție impresionantă,
înregistrând la nivel național creșteri spectaculoase, la Iași clasându-se pe prima poziție
la branduri de import din 2012 și până în prezent, cu motoare extrem de competitive,
producție inclusiv în România și o gamă de comerciale care este lider absolut la nivel
european; Volvo are cel mai bun an din istoria sa – Volvo XC 40 a fost desemnată
Mașina Anului în Europa, Volvo XC 60 a fost desemnată Mașina Anului în lume, iar XC
90 nu poate fi depășit încă de alt model la nivel mondial privind standardele de
siguranță. Ne-am îndreptat atenția către Skoda, un brand care după ce a fost preluat de
grupul Volkswagen, s-a impus pas cu pas la nivel european și surprinde prin noile
modele și calitatea produselor. Gama de modele și motorizări este variată și accesibilă
și credem că putem să îi reprezentăm în Iași la cel mai înalt nivel.
Dacă în anul 2017 am livrat către clienții grupului Mega Auto – ATI Motors Holding
peste 800 de mașini noi, anul acesta, datorită vânzărilor excepționale înregistrate de
Ford și Volvo, vom livra către clienții noștri peste 900 de unități, în condițiile în care
Toyota este în scădere față de anul trecut.
Sunt convins că în anul următor vom depăși cu mult pragul de 1000 de unități cu Ford,
Skoda, Volvo și Luxury Hybrid&Electric Cars.”
Timpul va demonstra cine a făcut mutarea strategică pe tabla de șah, însă istoria
ne arată că Grupul Mega Auto – ATI Motors Holding a câștigat mereu cu strategia
bazată pe satisfacția clienților.