Prosus NV, un grup global din domeniul online şi unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume, a vândut o participaţie de 2% la gigantul chinez de social media Tencent Holdings Ltd, obţinând 14,70 miliarde de dolari, transmit Bloomberg şi Reuters.
Într-un document depus la Bursa de la Hong Kong, Tencent a informat că Prosus a vândut 191,89 milioane de acţiuni, reducându-şi participaţia la 28,9%.După acest anunţ, acţiunile Tencent, care anul acesta au urcat cu 10%, au deschis joi în scădere cu 2,5% la Bursa de la Hong Kong, scrie Agerpres.ro.
Este cea mai mare vânzare de acţiuni Tencent din 2018, când Naspers a vândut o participaţie de 2%, cu 9,80 miliarde de dolari, arată datele Refinitiv.
Prosus, listată la Bursa de la Amsterdam, va rămâne acţionar majoritar al Tencent.
Naspers, firma mamă a Prosus, cu sediul în Cape-Town, a investit doar 32 milioane de dolari în Tencent în 2001, când era o firmă obscură de internet. Acum acţiunile valorează aproximativ 239 miliarde de dolari.
Retailerul online eMag face parte din grupul Prosus.