Toyota Setsuna – maşina momentului în Japonia. Sensibilă şi sentimentală

O maşină de lemn care funcţionează, o maşină sensibilă şi sentimentală. Aceasta este Toyota Setsuna: o creaţie nobilă, adaptată condiţiei umane, cu puternice rădăcini în tradiţia japoneză.

 

Brandul japonez va lansa un prototip, sculptat complet în lemn, în cadrul Milan Design Week, Italia. Iată câteva detalii ale acestei maşini electrice cu un spirit retro, nautic şi artizanal.

Setsuna înseamnă „moment” în japoneză, o trimitere la natura efemeră a vieţii şi a maşinilor noastre

Marele Altar Ise, dedicat zeiţei soarelui Amaterasu, este cel mai sacru loc al religiei Shinto. La fiecare 20 de ani, oamenii îl dărâmă. Apoi, construiesc unul nou din lemn, fără să folosească un singur cui. Structura unică, design-ul original şi abilitatea de a construi, toate acestea sunt protejate de efectele negative ale trecerii timpului. Ei fac acest lucru de aproximativ 1.300 de ani.

„Secretul nu este ingineria eroică sau un exces structural, ci mai degrabă continuitatea culturală”, scrie Long Now Foundation. Acum, Toyota aplică aceeaşi idee la o maşină.

Cu ocazia Milan Design Week, care îşi va deschide porţile în perioada 12-17 aprilie, Toyota va prezenta conceptul Setsuna, un roadster (non-convertibil)al cărui şasiu principal şi alte părţi din structura sa sunt realizate din lemn. Corpul este fabricat din panouri de lemn înlocuibile, iar forma generală aminteşte de o barcă rapidă italiană, Riva.

Toyota foloseşte cedru japonez pentru panourile exterioare şi mesteacăn japonez pentru cadru. Pardoseala este din lemn de ulm (Zelkova japoneză, mai precis). Arborele de ricin spinos furnizează materialul pentru panoul de bord şi scaunele din faţă, iar chiparosul japonez, materialul pentru volan. Pentru a uni panourile exterioare cu rama, se foloseşte aceeaşi tehnică tradiţională japoneză de prelucrare a lemnului utilizată în sanctuarul care adăposteşte zeiţa soarelui, folosit timp de 20 de ani. În tradiţionalul „okuriari”, nu se folosesc cuie sau şuruburi. Forme concave şi convexe menţin piesele împreună.

Piesele prelucrate din aluminiu şi husele din piele creează un contrast puternic cu materialele lemnoase. În habitaclu, un ceas de 100 de ani aminteşte efectele trecerii timpului.

Maşina este o idee a inginerului-şef de la Toyota, Kenji Tsuji şi a designerului Kota Nezu. Tsuji şi Nezu formează o pereche de nedespărţit, care, acum trei ani, a creat Toyota Camatte.

La fel ca la modelul Camatte, poziţiile pedalelor şi scaunul de la Setsuna pot fi reglate, astfel încât chiar şi un copil poate conduce maşina. Vehiculul poate fi condus (până la o viteză maximă de 45 km/h), dar Toyota nu a conceput-o pentru a se încadra în normele legale de circulaţie pe drumurile publice. În mod surprinzător pentru Toyota, Setsuna este o maşină electrică (cu o sarcină maximă de şase baterii de 12 volţi).

Desigur, maşina nu este de vânzare. Potrivit purtătorului de cuvânt de la Toyota, cu sediul în Tokyo, Leela McMullen, producătorul japonez intenţionează „să adune punctele de vedere ale unei game largi de persoane, inclusiv experţi, cum ar fi designeri şi creatori de artă, precum şi ale publicului larg, şi poate chiar să folosească rezultatele în dezvoltarea vehiculelor viitoare”.

 

(Sursa: Epoch Times România)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here