TOP SECRET. Adevăraţii campioni ai economiei de piaţă româneşti. O firmă din Iaşi se află în top

Campionii secreţi ai României sunt societăţile Electra, Gliga şi Grapefruit, societăţi mici, dar inovative, potrivit unei prezentări realizate de către prof.dr. Danica Purg, preşedinte al IEDC- Bled School of Management şi preşedinte al CEEMAN. Ea crede că nu există mai mult de trei astfel de „campioni” într-o ţară.

 

Electra este cel mai mare producător de interfoane din România, iar recent s-a extins şi în domeniul sistemelor de alarmă. Compania a fost fondată de către Marian Berdan.

 

Gliga este un reputat producător de instrumente muzicale cu corzi, acestea găsindu-se acum inclusiv în mâinile artiştilor de peste Ocean, în SUA. Compania este fondată de către Vasile Gliga, iar Danica Purg a comparat firma cu Stradivarius.

 

În fine, cea de-a treia companie este Grapefruit, care se concentrează pe soluţii de internet în privinţa imaginii corporaţiilor.

 

 

Creşteri peste medie

Danica Purg spune că există mai multe criterii de descoperire a „campionilor secreţi” şi a companiilor inovative. În primul rând, acestea cresc peste media industriei în care activează, au un ritm de dezvoltare mai mare decât creşterea Produsului Intern Brut al ţării din care provin, iar de multe ori creşterea este constrânsă de lipsa resurselor, în special oameni sau finanţare.

 

De asemenea, „campionii secreţi” se mai deosebesc prin faptul că au, de regulă, venituri sub 3 miliarde de euro pe an, dar posedă numeroase premii la nivel internaţional. Aceste societăţi au un nivel ridicat de rezistenţă la recesiune şi sunt capabile să adune cota de piaţă inclusiv atunci când economia se află în criză. Mai mult, ele nu sunt dependente de pieţele lor naţionale şi sunt foarte focusate şi aproape de clienţii lor. Firmele de acest gen se împart în două categorii: fie performează foarte bine în anumite domenii, fie cresc în noi nişe.

 

Compania, familia şi munca sunt acelaşi lucru

În cele mai multe cazuri antreprenorii sau angajaţii deţin compania, familia, munca şi proprietatea suprapunându-se. De regulă, aceste companii au probleme de succesiune, mai ales când a două generaţie nu are carismă sau spirit antreprenorial, potrivit Danicai Purg.

 

Viziune şi inovaţie

În privinţa liderilor, aceştia au viziune puternică, judecată bună, sensibilitate în relaţia cu oamenii şi aptitudini tehnice foarte bune. Nu vor numai profit, ci vor să creeze comunităţi. De regulă, aceste firme sunt prietenoase cu mediul, iar liderii lor sunt cetăţeni responsabili în comunităţile de unde provin.

 

Citeşte şi AVENTURA LUI BERDAN LA FRANKFURT: a plătit 600.000 de euro duşmanului său, STATUL

 

Inovaţia este la ea acasă în aceste societăţi, iar liderii sunt cei care conduc inovaţia. Aceştia se concentrează pe patente, dar şi pe practici integrate. În fine, în privinţa acestor companii „inovaţia devine inovaţie prin comercializare”, adică nu doar se cercetează ceva de dragul cercetării ci se implementează în produse.

 

(Sursa: adevarul.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here