Tibi Toma (Columbia Fresh): „Vindem miros online”

Ce este Columbia Fresh? Ce înseamnă aroma marketing”?

Știați că un miros atractiv intensifică dorința de achiziționare a unui produs cu 40 la sută? Am aflat acest lucru de la Tibi Toma, care sub brandul Columbia Fresh, vinde odorizante premium pentru aroma marketing. Ce înseamnă această afacere absolut nouă pentru publicul larg din Iași și din țară, aflăm din rândurile de mai jos.

Columbia Fresh este un brand premium, axat în principal pe  gama  produselor  profesionale de odorizare, pe “aroma marketing”. Aroma marketing-ul este o parte componentă a marketing-ului senzorial, știința cu un crescut interes la nivel mondial. Conceptul de marketing senzorial i se atribuie lui Martin Lindstrom, celebrul „constructor” de brand-uri și consultantul corporațiilor DisneyMarsPepsiAmerican ExpressMercedes-BenzMcDonald’sMicrosoft, etc. În crearea acestor branduri solide, Lindstrom a luat în considerare toate cele cinci simțuri umane. Succesul său este mai apoi explicat de cercetarea efectelor stimulării senzoariale asupra procesului de cumpărare:

-sunetele plăcute cresc dorința de a cumpăra cu 65%

-un gust savuros mărește această dorința cu 23%

-un miros atractiv intensifică dorința de achiziționare cu 40%

-un articol plăcut la atingere mărește această dorință cu 26%

-aspectul fizic plăcut al unui articol crește dorința de cumpărare cu 46%

 

Aroma marketing-ul este un complex de măsuri ce ține de utilizarea aromelor, pentru a influența comportamentul uman într-un context comercial. Scopul aroma marketing-ului este de a crea logo-uri olfactive, purtătoare de emoții pozitive pe care consumatorii să le asocieze unui anumit brand. Exemple de logo-uri olfactive:

-Cazinourile MandalayBellaggio și MGM Grand din Las Vegas au fost pioneri în difuziunea de esențe pentru încurajarea jocului

-Sony a ales aroma de vanilie și mandarină ca să își atragă și păstreze clienții în magazinele din întreaga lume

-Nike foloseste o esență florară care să ghideze consumatorul către produsele cele mai scumpe din magazine

-Lanțul hotelier Sheraton a ales o aroma mixtă de iasomie, cuișoare și fag pentru a-și relaxa și destinde musafirii

-Însoțitorii de zbor ai Singapore Airlines folosesc un parfum special conceput pentru a creea impresia de prospețime

-Echipa de baseball New York Yankees și-a creat o esență proprie, din lavandă, piper negru, grapefruit, mentă și bambus

 

Când v-ați hotărât să intrați în această afacere? Cum au fost începuturile?

Totul a început în anul 2013 când am importat aceste produse din curiozitate. Curiozitatea mi-a fost stârnită de una din cele mai mari caracteristici ale acestor produse, faptul că nu conțin alcool. Cum ?! Alcool? Păi ce legătură are alcoolul cu odorizantele, m-am întrebat eu. După o documentare mai amănunțită, am înțeles cum stau lucrurile. Produsele de odorizare conțin alcool pentru conservare și păstrare pe termen lung. Când vorbim de alcool la produse de odorizare, automat acesta va ajunge să irite căile respiratorii. De aici a pornit totul, faptul că aceste produse profesionale de odorizare nu conțin alcool ( nu irită căile respiratorii ), sunt pe baza de uleiuri naturale și sunt de eficientă superioară , m-a făcut să pornesc în această direcție și să mă ocup de lansarea unui brand total necunoscut la acea vreme în România.

Ce produse comercializați? Care este cel mai de succes produs al dvs?

Avem două game de produse :  Gama Professional și Gama pentru Aromaterapie

Ambele produse funcționează pe același principiul : un difuzor cu emitere la cald și rezervă de aromă. Același difuzor se poate folosi cu orice rezervă , din orice gama și categorie pe care le avem în portofoliu.

Gama Professional are o paletă de 20 de arome împărțită în 3 categorii de intensitate, în funcție de suprafață spațiului în care va fi plasat difuzorul : până la 150 mp, până la 80 mp și până la 50 mp. Aceasta este gama cu care am intrat pe piață din România și cu care activăm și acum. Se adresează atât spațiilor comerciale prin categoria de 150 mp , aici sunt arome cu intensitate mare, cât și locațiilor civile prin categoriile de 80 mp și 50 mp. Clar, această gamă este cea mai vândută de către noi pentru că are o plajă foarte mare de utilitate și am să va dau câteva exemple : pentru hoteluri, magazine de haine și încălțăminte, pub-uri, cămine de bătrâni, cabinete  medicale, săli de fitness, restaurante, pet shopuri, etc.  recomandăm aromele din gama de 150 mp. Pentru birouri, case, săli de conferință , magazine medii și mici, holuri și recepții etc recomandăm gama de 80 mp, iar pentru apartamente gama de 50 mp.

Gama pentru Aromaterapie este o gama nouă de produse. Pe cât de nouă este pentru noi, abia am lansat-o , pe atât de unică este pe piață de profil. Și am să va explic și de ce. Aici avem 3 arome Mentă, Pin și Eucalipt. Funcționează pe același principiu cu difuzor și rezervă că și gama Professional. Dar este singurul produs de aromaterapie “ready to use”. Ce înseamnă asta? Înseamnă că avem o rezervă de 100 ml cu ulei esențial de Mentă, Pin sau Eucalipt și substanță volatilă vegetală. Totul 100% natural. Deci nu mai trebuie să luăm sticluța cu ulei esențial și să punem picături împreună cu apă sau cu alte substanțe și apoi să le punem într un aparat și să facem aromaterapie. Nu! Avem rezervă de Mentă, Pin sau Eucalipt o plasăm în difuzorul Columbia Fresh, același difuzor pe care îl folosim cu oricare rezervă din gama Professional și îl plasăm în priză chiar în dormitor înainte de culcare , sau pe hol, sau în living și aromatizam spațiul că și cu un odorizant.

Care este diferența dintre produsele comercializate de dumneavoastră și cele ‘de duzină’ din marile lanțuri de magazine?

Dacă ne referim la duzină ca unitate de măsură sunt de acord cu termenul, că într-adevăr se poate achiziționa o duzină de odorizante de pe raft. Dar fiecare produs de odorizare eu consider că este special și poate fi excelent , deci nu “de duzină”, atâta timp cât este utilizat fix atât cât și acolo unde da randament maxim. Pentru că ceea ce lipsește, și aici eu consider că noi facem diferența, este suportul oferit clienților. La început căutăm să înțelegem exact necesitatea acestora, suprafața spațiului, configurația spațiului, utilitatea spațiului, tipul de activitate desfășurat  și după toate acestea recomandăm produsul optim pentru clientul nostru. Aici sunt convins că este diferența de care m-ați întrebat mai sus, în relația și suportul oferit clienților noștri.

Din punct de vedere al vânzărilor, care sunt cele mai importante canale de distribuție?

Cel mai important canal de vânzare al nostru este cel mai complicat, cel mai dificil și cel mai la modă în ziua de azi . Online-ul! Da, este cel mai dificil și complicat pentru că vindem miros. Iar la început, pe lângă faptul că vindeam miros , aveam și un brand total necunoscut . A fost într-adevăr foarte greu. Nici acum nu este ușor.

Care este profilul clientului dvs?

Clientul nostru este perfecționist și nu face rabat de la calitate, nici pentru consumul propriu, nici pentru ceea ce oferă partenerilor săi.

Ce piedici ați întâmpinat de-a lungul timpului?

Nu aș putea spune că am întâmpinat piedici, cu ceea ce ne luptăm sunt provocările de mai sus, să vinzi miros online și să promovezi un produs nou cu un buget restrâns de marketing.

Ce planuri de viitor aveți?

Noi ne dorim să facem acest brand cât mai cunoscut în rândul românilor, să ajungă să îl testeze și apoi fiecare să poată decide dacă este sau nu un produs de odorizare care face diferența .

Ce sfaturi aveți pentru cei ce vor să investească în acest domeniu?

Aș avea un sfat pentru cei care doresc să investească în orice domeniu:

“Adu prospețimea naturii  în locația ta“

Mai multe detalii aici.

Facebook: https://www.facebook.com/columbiafresh/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here