TAROM a rămas fără Consiliu de Administrație pentru a treia oară în doi ani

Consiliul de Administraţie al TAROM şi-a dat demisia în această dimineaţă. Este pentru a treia oară în ultimii doi ani când Consiliul de Administraţie al TAROM se schimbă total sau parţial. În tot acest timp, numai directorul general Christian Heinzmann a reuşit să îşi menţină funcţia, însă au apărut informaţii conform cărora noul consiliu ar urma să preia o parte din atribuţiile belgianului.

În ultimii ani nu a existat schimbare de ministru al Transporturilor care să nu declanşeze şi o schimbare a conducerii TAROM. Asta deşi compania aeriană de stat are, teoretic, un management privat. Noua componenţă a Consiliului de Administraţie încă nu a fost făcută publică. La ora 14:00 a început o şedinţă-maraton la care participă reprezentanţii companiei şi cei ai Ministerului Transporturilor, scrie Digi 24.

 

În luna noiembrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara că este necesară restructurarea TAROM, dar că preferă să măsoare de zece ori și să taie o dată. Astăzi, se pare că restructurarea a început, odată cu demisia în bloc a membrilor Consiliului de Administrație prezidat de Gabriel Dumitrașcu.

Din consiliul demisionar mai făceau parte Dante Stein, Răzvan Filipescu, Iulian Matache, Radu Mihai Fleanță, Toma Dorin Câmpeanu și Dan Valeriu Andrei.

În noua structură a conducerii TAROM, directorul general, Christian Heinzmann, care va rămâne în funcție, ar urma să aibă o autoritate mai mică, asta după ce salariul deja i-a fost redus de la 23.000 de euro la 5.000 de euro.

Heinzmann este primul manager privat al unei companii de stat. Conduce TAROM din 2012, iar în mandatul său rezultatele companiei aeriene de stat s-au îmbunătățit vizibil, încurajate și de condițiile internaționale.

În 2013, pierderile TAROM s-au redus cu 44%, până la 130 milioane de lei, au scăzut și în 2014, iar anul acesta ar urma să coboare la doar 9 milioane de lei.

 

Însă, chiar dacă afacerile TAROM s-au aflat pe un trend ascendent, schimbările în conducerea companiei aeriene de stat au fost extrem de dese și, în același timp, au fost strâns legate de schimbările la vârful Ministerului Transporturilor.

Demisionarul Gabriel Dumitrașcu a ajuns în vârful Consiliului de Administrație al TAROM în luna mai a anului trecut, la scurtă vreme după ce Dan Șova a devenit ministru al Transporturilor. Odată cu numirea lui Dumitrașcu, patru membri din șase ai Consiliului de Administrație au fost schimbați.

Conducerea TAROM s-a schimbat și în toamna lui 2013, după ce Ministerul Transporturilor a fost preluat de Ramona Mănescu. Președintele Consiliului de Administrație de atunci, Dan Pascariu, a fost înlocuit de Dante Stein, care a fost înlocuit în primăvară de Gabriel Dumitrașcu, demisionarul de astăzi, când ministru al Transporturilor este Ioan Rus.

 

Este un șir nesfârșit de demisii și demiteri care afectează orice plan pe termen lung al TAROM. Iar această dezordine din interiorul companiei aeriene de stat se vede și în conflictele tot mai dese dintre piloți și conducere.

Schimbarea de conducere de astăzi vine la scurtă vreme după ce piloții au redactat o scrisoare în care au spus că strategia de marketing este slabă, că banii pentru întreținerea avioanelor sunt prea puțini și că nu există fonduri nici pentru uniformele echipajului de zbor.

Christian Heinzmann le-a răspuns declarând că nu a primit unelte occidentale pentru conducerea companiei. Singura instituție ce îi putea acorda directorului general uneltele despre care vorbește este Ministerul Transporturilor, care deține aproape 97% din acțiunile TAROM.

 

 

 

(Sursa: digi24.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here