Târgul de Cariere: oportunități de carieră variate pentru tinerii ieșeni. Profilul candidatului ieșean

Târgul de Cariere a revenit în 8 și 9 aprilie la Iași, pentru cea de-a șasea ediție, la care sunt așteptate peste 5.000 de persoane, în special tineri – studenți sau absolvenți de studii superioare. Evenimentul se desfășoară la Palas, între orele 10.00 și 17.00, iar accesul este gratuit. Cele aproximativ 30 de companii participante oferă locuri de muncă, stagii de practică și proiecte și domenii variate – inginerie, programare, marketing, resurse umane, client service.

 

„Le oferim tinerilor ieșeni oportunități de carieră variate, din partea unor actori importanți pe piața muncii locală, dar și națională. După cinci ediții de succes, punem și acum accent pe interacțiunea candidaților cu potențialii angajatori. Participanții la târg oferă peste o mie de oportunități de carieră și sperăm ca în urma târgului să se ocupe cât mai multe dintre acestea”, a declarat Louisa Olar, project manager-ul Târgului de Cariere.

Partenerul acestei ediții a Târgului de Cariere este Lear Corporation. Sponsorii evenimentului sunt Arvato, Delphi, Xerox, Amazon, Renault și Youngculture. Alături de aceștia, mai participă companii precum Route 66, Adecco, Toyota, SCC, BKK vor Ort, Arhipelago, Iasitex și Electroputere VFU Pașcani.

 

Profilul candidatului ieșean: absolvent de studii superioare în căutarea unui loc de muncă sigur

Două treimi dintre participanții la ediția din primăvara anului trecut a Târgului de Cariere de la Iași aveau studii superioare finalizate (40% erau licențiați, iar 27% cu masterat sau doctorat), potrivit unui studiu sociologic realizat la cererea organizatorilor. Media de vârstă a fost de 27 de ani, cu 54% dintre participanți încadrându-se între 21 și 25 de ani, iar 23% – între 26 și 30 de ani.

 

Potrivit studiului amintit, siguranța locului de muncă este considerată primordială: 64% dintre repondenți au declarat că este „foarte importantă”, iar alți 30 că este „importantă”. Urmează posibilitatea de a promova (61% – foarte importantă, 32% – importantă), înaintea pachetului salarial (45% – foarte important, 47% – important. Un loc fruntaș în răspunsuri îl ocupă și programele de dezvoltare pentru angajați: 54% consideră foarte importante existența acestora, iar alți 37% cred că sunt importante.

 

 

 

Interesați de viața personală, dar dispuși la relocare

62% dintre repondenții chestionarului din primăvara trecută au declarat că nu sunt dispuși să-și sacrifice viața personală pentru a face carieră, în timp ce jumătate dintre ei spuneau că în viitorii doi ani intenționează să-și deschidă propria afacere.

 

Nici orele suplimentarea nu sună atractiv pentru tinerii ieșeni: 62% dintre repondenți ar fi de acord să desfășoare ore suplimentare doar dacă le aduc și beneficii materiale, și dezvoltare profesională, în timp ce doar 5% spuneau că ar face ore suplimentare chiar și fără vreun beneficiu de pe urma acestora.

 

În schimb, doar 13% dintre repondenți nu ar fi dispuși să se mute pentru un loc de muncă care le-ar oferi un salariu mai mare. 42% ar fi dispuși să se mute într-o altă țară, iar 30% la o distanță de până la 300 de kilometri de localitatea de domiciliu. Când vine vorba de beneficiile cerute pentru relocare, 82% consideră că locul de muncă trebuie să fie în domeniul de interes, 80% – să fie conform nivelului de pregătire și 77% – angajatorul să asigure locuință de serviciu.

 

Potrivit studiului amintit, 25% dintre intervievați aveau un loc de muncă, iar mai puțin de jumătate dintre aceștia lucrau într-un domeniu corespunzător pregătirii lor de bază. Cele mai des întâlnite profesii în rândul participanților la Târgul de Cariere Iași sunt cea de inginer (22%) și economist (12%). Ca nivel de experiență, o treime sunt în căutarea primului loc de muncă, o altă treime au experiență de până la trei ani și 21% au experiență de peste 3 ani, în timp ce 3% au experiență în management.

 

Târgul de Cariere este cea mai mare rețea de evenimente de carieră din România și aduce împreună sute de angajatori și mii de candidați. Proiectul, demarat în 2006 de agenția Fapte, este organizat în fiecare primăvară și toamnă în marile orașe din România și se adresează atât angajatorilor din domenii diverse, cât și tinerilor talentați interesați de oportunități de carieră. În această toamnă, Târgul de Cariere va ajunge la cea de-a o sută ediție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here