Sărbătoarea Trupul și sângele Domnului, sărbătorită printr-o procesiune solemnă, la Iași

Procesiune solemnă, duminică seara, pe străzile Iaşiului. Credincioşii romano-catolici se vor ruga pentru oraş şi ţară. Evenimentul marchează sărbătoarea Trupul şi Sângele Domnului.

 

Sărbătoarea va fi celebrată de la ora 17:00, printr-o liturghie prezidată de PS Petru Gherghel. Procesiunea cu Preasfântul Sacrament (Sfânta Împărtăşanie) va începe în jurul orei 18:00 şi se va desfăşura pe următorul traseu: Stradela Trei Ierarhi, Bd. Ştefan cel Mare, Str. Anastasie Panu, Str. Costache Negri cu întoarcere la catedrală pe Str. Colonel Langa, în jurul orei 19:00.

 

Vor participa copii, tineri, seminarişti şi credincioşi, preoţi, profesori de la seminar, dar au fost invitate şi autorităţi locale. Procesiunea va fi însoţită şi de o fanfară, iar copiii de la cele trei parohii din Iaşi care au făcut recent întâia sfântă Împărtăşanie vor arunca petale de flori.

 

Scurt istoric al sărbătorii

După cum se arată pe site-ul Episcopiei Romano-Catolice, în Iaşi, înainte de anul 1948, procesiunea pornea de la catedrală pentru a ajunge la capela surorilor „Notre-Dame de Sion”, unde se află acum Filarmonica. Interzisă de regimul comunist, procesiunea a fost reluată după anul 1989 pe traseul de mai sus.

 

Sărbătoarea Trupul şi Sângele Domnului, la început numindu-se „Corpus Domini” (Trupul Domnului), a fost instituită în anul 1246 la Liège (Belgia). Procesiunea din această sărbătoare, în Biserica Catolică, este menţionată pentru prima dată la Köln între anii 1274 şi 1279. Din secolul al XIV-lea s-a răspândit în marea majoritate a ţărilor catolice; în timpul procesiunii, ostia consacrată (Sfânta Împărtăşanie) este purtată într-un ostensor preţios (este vorba de un obiect de cult, numit şi monstranţă, în formă de soare cu raze în care se aşază ostia sfântă spre a fi expusă credincioşilor spre adoraţie).

 

Dincolo de manifestarea de credinţă şi de cinstire a prezenţei lui Cristos în Sfânta Împărtăşanie, procesiunea devine o posibilitate de a înţelege mai bine că omul de azi – în pelerinajul său pământesc – nu este părăsit, ci este susţinut de această prezenţă reală a lui Cristos.

 

 

(Sursa: digi24.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here