Sacul fără fund al lui Agapi: Ambulanța Iași, cheltuieli duble față de Timiș și Brașov

Totul este de două ori mai scump la Iași față de celelalte servicii de Ambulanță din țară. Directorul SAJ Iași ne-a dat o informație smulsă cu forcepsul: 2 milioane de lei au costat reparațiile la mașini în 2013, dar fără a ne spune la cât s-au ridicat salariile din service-ul propriu. La serviciul similar din Timiș, costurile au fost de 1,3 milioane de lei, iar la Brașov de numai 723.000 de lei. Prețul pe kilometrul parcurs la Iași este dublu față de restul țării.

 

Calcularea cheltuielilor pentru reparaţii de la Serviciul de Ambulanţă al judeţului Iaşi arată, ca şi acum doi ani, că suma destinată reparaţiilor maşinilor de intervenţie este peste sumele cheltuite la servicii similare din ţară. Spre exemplu, o singură Salvare de la Iaşi a costat, în 2013, 30.938 de lei. Aceeaşi ambulanţă a costat, la Timiş, 17.187 de lei, în condiţiile în care ambele unităţi medicale au parcurs aproape acelaşi număr de kilometri.

 

Două milioane la 63 de maşini

SAJ Iaşi a avut, în 2013, 63 de maşini operaţionale. Reparațiile și reviziile s-au făcut în atelierul propriu, dar şi în service-uri externe. Doar piesele de schimb comandate pentru maşini şi montate în service-ul propriu au costat, în 2013, 749.110 lei. La această valoare s-au adăugat 1,2 milioane de lei pentru reparaţii în service-uri externe. În acest fel, reparaţiile pentru cele 63 de autospeciale ale unităţii medicale au costat aproape 2 milioane de lei.

Ţinând cont de faptul că ambulanţele SAJ Iaşi au parcurs, în 2013, 3,496 milioane de kilometri, preţul reparaţiilor maşinilor a fost, pe fiecare kilometru parcurs, de 0,557 de lei. Suma însă nu include şi valoarea salariilor personalului atelierului auto al SAJ, care nu a fost divulgată de către conducerea instituţiei. Suma totală a reparaţiilor împărţită la numărul de maşini către care a fost distribuită face ca preţul mediu al unei singure autoutilitare reparate să fie de 30.938 lei.

 

Ambulanțele din Iași sunt la același nivel cu celelalte din țară, drumurile din județ sunt exact în media întâlnită la nivel național, numai costurile sunt duble la noi

Braşov: fără service propriu

Serviciul similar al județului Brașov are 57 de mașini, cu doar șase mai puține decât SAJ Iași. “Nu am avut cheltuieli cu personalul sau cu piesele pentru simplul fapt că nu avem atelier auto propriu. Toate reparaţiile sunt făcute în service-uri externe”, a spus Liviu Stelea, directorul SAJ Braşov.

Costurile de reparaţii ale celor 57 de ambulanţe ale unităţii au fost de 723.107 lei în anul 2013. Maşinile au parcurs 2,176 milioane de kilometri, ceea ce înseamnă că preţul întreţinerii a fost de 0,332 lei/km. Dacă este împărţită suma reparaţiilor la cele 57 de maşini ale SAJ Braşov, costul mediu al unei maşini întreţinute şi reparate este de 12.686 lei.

 

 Florin Agapi știe doar că obrazul subțire cu cheltuială se ține

Timiş: 0,410 lei pe km

În judeţul Timiş numărul de ambulanţe este mai mare decât la Iaşi, dar numărul de kilometri parcurşi este asemănător: 77 de maşini au făcut, în total, 3,221 milioane de kilometri. “Avem un service propriu în care au intrat piese de 345.746 lei şi salariile angajaţilor au fost, în 2013, de 180.717 lei”, ne-a spus Leonida Iancu, managerul SAJ Timiş.

La această sumă se adaugă 796.955 de lei, care este valoarea reparaţiilor efectuate în service-uri externe. Suma totală cheltuită de SAJ Timiş a fost de 1,323 milioane de lei: 0,410 lei pe kilometrul parcurs. Mai puțin decât la Iaşi, în condițiile în care în ”ograda” lui Florin Agapi încă n-am aflat valoarea salariilor. La Timiş, costul mediu al reparaţiilor pe ambulanţă au fost de 17.187 de lei, faţă de aproape 31.000 de lei la Iaşi.

 

Citește și CUMĂTRIA ACHIZIȚIILOR DIRECTE: Moldotrans s-a mutat cu totul la Agapi în curte

 

Conducerea SAJ Iaşi: parc auto vechi şi drumuri proaste

Directorul SAJ Iaşi, Florin Agapi, spune că exploatarea mașinilor la Iași este mai scumpă din cauza drumurilor. “Avem de ajuns în 93 de comune, indiferent de starea şoselei, de vreme. În plus, producătorii de maşini nu mai au interes să facă vehiculele fiabile, ci să te ţină doar în perioada de garanţie. Avem doar 16% maşini sub 100.000 de kilometri. Celelalte sunt între 100.000 şi 800.000. Mai este un aspect. Reparaţiile din atelierul propriu le facem cu piese originale și sunt foarte scumpe”, ne-a spus Florin Agapi.

 

 

IAȘI – 0,557 lei/km, costul întreținerii, la care se adaugă costul salariilor
BRAȘOV – 0,332 Lei/km
TIMIȘ- 0,410 lei/km

 

Drumurile din Iași, în media pe țară

Afirmaţiile directorului SAJ Iaşi sunt contrazise de către directorul Direcţiei de Drumuri Judeţene, Daniel Minciună. Acesta spune că unele drumuri din judeţ sunt într-adevăr proaste, dar suntem undeva la mijlocul unui clasament pe ţară, nicidecum la coadă.

În plus, foarte multe drumuri comunale sunt în stare bună. “Mulţi primari au accesat fonduri europene şi le-au modernizat, având distanţe mici de acoperit. Din totalul drumurilor judeţene, cam 10% sunt impecabile. Avem şi drumuri judeţene foarte proaste”, ne-a spus Daniel Minciună.

Informaţia că drumurile comunale nu mai sunt ce-au fost este confirmată şi de DRDP Iaşi. “Multe drumuri comunale au fost modernizate şi ştiu asta pentru că primarii ni se adresează să le conectăm la drumuri naţionale. Au accesat fonduri europene şi s-a schimbat mult situaţia. Mergeţi pe la Coarnele Caprei prin comună, spui că eşti pe autostradă acolo”, afirmă Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here