Reprezentanții Aeroportului Iași explică întârzierea zborurilor: „Nu există nicio culpă în astfel de situaţii”

Reprezentanții Aeroportului Iași explică motivele întârzierile aeronavelor. Iată comunicatul lor:

 

„Ţinând cont de situaţia creată în aceste zile la Aeroportul din Iaşi, din cauza ceţii dense, principalul inconvenient în domeniul aviaţiei, ţinem să precizăm mai multe aspecte.

 

Există limite de vizibilitate stabilite pentru aterizarea în condiţii de siguranţă, limite sub care nu se aterizează întrucât viaţa şi integritatea pasagerilor sunt cele care primează. La Iaşi, în această perioadă, astfel de limite de vizibilitate nu sunt atinse în zona aeroportului nostru din cauza ceţii foarte dense, în mai multe momente ale unei zile, prin urmare nu se pot opera aterizări. Pentru a se înţelege corect, dacă aceste valori de vizibilitate redusă ar fi înregistrate la Bacău, Suceava, Cluj, Timişoara şi Sibiu sau în alte aeroporturi, nici acolo nu ar fi posibilă aterizarea.

 

Este, din nefericire, şi o particularitate a zonei noastre, unde frecvent se înregistrează valori de vizibilitate sub 50 de metri, iar temperaturile nefireşti de ridicate pentru această perioadă favorizează suplimentar apariţia şi menţinerea acestui fenomen pentru mai multă vreme.

 

Înţelegem perfect disconfortul creat pasagerilor ce urmau să ajungă ori să plece din Iaşi , însă nu există nicio culpă în astfel de situaţii. Nici a aeroportului, nici a companilor aeriene şi, în mod clar, nici a pasagerilor pentru ceea ce oferă natura.

 

Menţionăm că minimele de aterizare pe Aeroportul Iaşi au fost mult îmbunătăţite faţă de anii anteriori; echipamentele de apropiere pentru aeronave, aflate în proprietatea ROMATSA, funcţionează corect; la fel şi sistemele de balizaj ale aeroportului, însă în condiţii de vizibilitate mult sub limitele admise, nici echipamentele performante nu fac faţă şi nicăieri în lume nu s-ar putea ateriza.

 

Situaţii similare s-au înregistrat şi pe aerogările învecinate (Suceava, Bacău, Chişinău), iar Aeroportul Iaşi a primit, la rândul său, de nenumărate ori, aeronavele ce trebuiau să aterizeze acolo, însă noi nu făcut din acest lucru un mijloc de propagandă pentru că, în aviaţie, astfel de evenimente sunt des întâlnite.

 

De altfel, se cunoaşte faptul că acest fenomen meteo, extrem de imprevizibil, a perturbat traficul şi în unele din cele mai mari aeroporturi din lume, unde s-au înregistrat sute de întârzieri majore şi anulari de zboruri într-o singură zi.

 

Potrivit unui comunicat emis de Eurocontrol (Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene), întârzieri de zboruri au avut loc şi pe aeroportul londonez Heathrow, cel mai mare din Europa, unde în luna noiembrie a anului trecut au fost anulate peste 120 de zboruri din cauza ceţii dense. Întârzieri/anulari au fost înregistrate şi pe aeroporturile din Pariş, Stuttgart, Hamburg, Berlin, Luxemburg, Bruxelles, cea mai afectată fiind Marea Britanie (aeroporturile London City, Liverpool, Manchester, Glasgow, Belfast, Leeds Bradford şi Cardiff)/ Sursă: Eurocontrol, noiembrie 2015.

 

Dorim ca întreaga opinie publică să cunoască faptul că Aeroportul Internaţional Iaşi este primul interesat să nu existe întârzieri de zboruri, cu atât mai mult anulari, înţelegându-se ca în aviaţie predictibilitatea în operarea unui zbor regulat reprezintă esenţa afacerii aeroportuare. Tot ceea ce depinde de administraţia aeroportuară pentru asigurarea funcţionalităţii suprafeţelor de mişcare (pistă, platformă, cale de rulare) s-a făcut, astfel încât, cu toate precipitaţiile sub formă de ninsoare şi fenomene extreme de freezing rain, coeficientul de frânare înregistrat pentru Aeroportul Iaşi este maxim. Deşi la sol există toate condiţiile pentru operarea în siguranţă, ne aflăm în imposibilitatea de a preveni sau înlătura un fenomen meteo aşa cum este cel care a cauzat întârzierile şi anulările pe Aeroportul Iaşi, şi anume ceata.

 

Administraţia aeroportuară va depune toate diligentele pentru că, atunci când este posibil, tehnologia de ultimă oră, verificată la nivel mondial, să fie instalată şi pe Aeroportul din Iaşi. Însă, aşa cum am prezentat mai sus, pot apărea situaţii în care natura învinge orice echipament performant.

 

Speram că toate aceste neplăceri să se termine cât mai curând, iar programul curselor operate de pe Aeroportul Internaţional Iaşi să poate fi respectat întru totul”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here