Răzvan Timofciuc, consilier local USR: Mai mare rușinea: Iașul cumpără autobuze second-hand de 1 milion euro, pe când Brașovul sau alte orașe își înnoiesc flota de transport public cu autobuze electrice sau hibrid în valoare de zeci de milioane de euro prin fonduri europene.

Mincinosul-Chirica promitea în 2016 că Primăria va achiziționa doar autobuze noi.

În 2016, când cerea voturile ieșenilor, primarul Chirica spunea că ”Primaria municipiului Iasi, cat eu pot sa decid acest lucru, nu va achizționa decât autobuze noi”.

Astăzi, în 2022, în timp ce Cluj-Napoca, Oradea, Brașovul sau Bacăul își înnoiesc flota de transport public cu autobuze hibrid sau electrice prin fonduri europene, Iașul condus de Chirica plătește 5 milioane lei de la bugetul local pentru 16 autobuze, 12 midibuze şi 4 microbuze, toate second-hand.

Primăria Oradea a depus prin PNRR un proiect pentru 130 de autobuze şi microbuze electrice, hibrid şi cu hydrogen pentru deservirea transportului în zona metropolitană. Valoarea investiției este de peste 60 milioane euro.

Primăria Cluj-Napoca cumpără 18 autobuze electrice noi care vor fi folosite în toate comunele zonei metropolitan în valoare de 12 milioane euro.

Primăria Braşov vrea să cumpere 18 autobuze electrice pentru zona metropolitană. Banii vin din PNRR și investiția se ridică la 11 milioane euro.

Primăria Bacău a depus un proiect de peste 14,4 milioane euro pentru achiziţia a 24 autobuze electrice, 5 microbuze electrice, 10 staţii de încărcare rapidă şi 29 staţii încărcare standard pentru zona metropolitană.

Lipsa de viziune și curaj a actualei administrații ține Iașul în stagnare. În timp ce alte orașe se dezvoltă, pierdem oportunități de a face investiții în domenii importante, precum transportul public, din cauza incompetenței și nepăsării celor care conduc Iașul.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here