Sute de studenți din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Gr.T. Popa” protestează în fața instituției de învățământ din Iași, protest îndreptat împotriva Instituției conduse de rectorul Viorel Scripcariu. Studenții mediciniști sunt susținuți de cei de la Liga Studenților Iași. Tinerii și-au arătat nemulțumirile față de condițiile de studiu, de cazare, sistemul de predare și altele.
„Studenții UMF Iași, susținuți de Liga Studenților (LS IAȘI), vor protesta luni, 26 iunie, de la ora 12, pe esplanada din fața UMF Iași împotriva corupției și ineficienței din sistemul de învățământ medical. Protestul este autorizat de Primărie.
Ne opunem majorării taxelor de cazare și școlarizare și tuturor modificărilor intempestive și ilegale, „în timpul jocului”, care dau peste cap activitatea didactică. Ne opunem față de impunerea prezenței obligatorii la cursuri în contextul în care majoritatea profesorilor citesc din prezentări, iar bibliografiile și materialele sunt învechite. Cerem modificarea metodelor haotice și discriminatorii de examinare a studenților. Transparență în procesele decizionale: consultări prealabile pe decizii și transmiterea LIVE a ședințelor de Senat sau participarea de observatori. Publicarea rezultatelor evaluării cadrelor didactice de către studenți și creșterea ponderii lor în gradațiile didactice”, au menționat organizatorii protestului.
Lista completă de revendicări va fi publicată și transmisă conducerii UMF în cursul zilei de astăzi.
„Studenții invită orice persoană interesată de soarta sistemului de sănătate din România să cunoască direct, la firul ierbii, cum sunt pregătiți de fapt viitorii medici, care sunt problemele cu care se confruntă studenții și cum afectează acestea sistemul de sănătate din țara noastră.
Studenții UMF Iași nu sunt niște «chiulangii», ci sunt tineri inimoși care-și doresc cu adevărat să devină medici buni și să profeseze aici, în România, însă sistemul corupt de educație medicală parcă face tot posibilul să le frângă aripile și să distrugă sănătatea românilor. Ca studenți mediciniști este de o importanță vitală să beneficiem de o pregătire adecvată și riguroasă. Sistemul medical este criticat adesea, însă rar sunt subliniate cauzele fundamentale ale acestor probleme. Este necesar să ne implicăm într-un efort comun, să ne apărăm dreptul la o educație de înaltă calitate. Educația de azi este oglinda medicilor de mâine. Avem nevoie de o bibliografie actualizată, de examene corect concepute și de o comunicare adecvată între studenți și profesori”, au menționat reprezentanții Ligii Studenților Iași.
Ceva nu este în ordine. La acuzele studenților conducerea Universității este obligată să răspundă public la toate cele semnalate. De asemenea, Ministerul și ARACIS-ul trebuie să se implice.
Atata vreme cat ministrul(a) Educatiei a acceptat un procent care reprezinta 2,1% din PIB, sumele alocate catre universitati de la Bugetul de Stat nu acopera nici 30% din cheltuieli, adica nici macar salariile angajatilor (acordate la minimul permis de lege). Nu mai vorbim de plata utilitatilor, a investitiilor in laboratoare, aparatura de investigare medicala sau de cercetare, consumabile etc. Singura solutie pentru acoperirea cheltuielilor este deci cresterea taxelor si „multumirile” in acest caz trebuie adresate doamnei fost consilier prezidential Deca si primului profesor al tarii, care-o sustine in continuare!
Domnii studenti vor sa fie pregatiti cat mai corect si complet, dar fara sa se prezinte la cursuri, ca-s invechite si dupa o bibliografie depasita … totusi, orice notiune dobandita (chiar si de-aia „invechita”) este mai buna decat niciuna, daca nu ajungi intr-un semestru la niciun curs sau la un sfert din stagii! Medicina este poate singura facultate care nu se poate dobandi online!
Legat de modalitatea de desfasurare a examenelor, din cate stiu la Iasi examenele sunt sistem grila, intrebarile dintr-o banca de date propusa de discipline fiind alese printr-un algoritm aleator propus de Departamentul de Informatica, nu de cadrul didactic, pentru a nu exista nicio suspiciune de subiectivism sau chiar de coruptie a cadrului didactic (gen vanzarea subiectelor de examen). Corectarea si notarea lucrarilor se fac tot de sistemul informatic, asa ca nu inteleg deloc afirmatiile despre modalitatea de evaluare!
Ar mai fi multe de spus … adevarul este totdeauna pe la mijloc!