Proiect de Lege pentru autostrada Iași-Târgu Mureș. Inițiator este deputatul Petru Movilă

@ Deputatul PMP a anunțat că a adunat deja 65 de semnături de la parlamentari din toate formațiunile politice din toate zonele țării inclusiv din Ardeal

Președintele organizației județene a Partidului Mișcarea Populară a organizat ieri o conferință de presă în care a anunțat că a strâns numărul de semnături necesare pentru inițiarea unei Legi care să reglementeze construirea autostrăzii Iași-Târgu Mureș. Practic după aprobarea acestei Legi, pentru toate Guvernele devine obligatorie realizarea acestei autostrăzi. Petru Movilă a precizat că a luat această inițiativă deoarece s-a săturat de promisiuni, mai exact de faptul că toate Guvernele au propus realizarea acestei autostrăzi și nu s-au ținut de cuvânt. „Anul acesta s-au împlinit zece ani de când ieșenilor și locuitorilor din Regiunea de Nord-Est  li se  tot   promite  construirea  Autostrăzii  Iași   – Tg.   Mureș.  Tot  în   această  perioadă,  se aniversează și centenarul <<Iași-Capitala Regatului României 1916-1918 și oraș al Marii Uniri. Având toate argumentele necesare din punct de vedere istoric, susținute de faptul că Moldova a rămas o regiune subdezvoltată a României, cu un PIB pe cap de locuitor cu aproximativ 40 la sută mai mic decât media națională, Autostrada Iași – Tg. Mureș își justifică fără niciun dubiu necesitatea și oportunitatea”, a declarat deputatul Petru Movilă. Aceasta a adus ca argument și „Strategia   de  dezvoltare teritorială a României”, document adoptat în octombrie 2016 de către Guvernul României, în care se precizează faptul că regiunile extracarpatice sunt cele mai puțin dezvoltate, printre cele mai sărace județe fiind enumerate și Iașul.

Aceasta a adăugat că în cei 10 ani guvernele nu au făcut decât să facă studii de fezabilitate care indicau necesitatea construirii autostrăzii dar pe care nu le-au pus în practică. „peste zece ani de studii de prefezabilitate și fezabilitate care au costat zeci de milioane  de  Euro dar care astăzi nu valorează nimic. Un ultim exemplu de proastă gestiune a banului public dar și a proiectului autostrăzii este reprezentat de contractul de servicii pentru revizuirea studiului de fezabilitate,  semnat în data de 20 mai 2015. La sfârșitul lunii septembrie 2016,  contractul a fost suspendat din cauza lipsei fondurilor necesare”, a adăgat Petru Movilă.

Parlamentarul ieșean a ădaugat că a strâns deja 65 de semnături pentru inițierea proiectului de Lege care stabilește obligativitatea construirii autostrăzii. Printre cei 65 de semnatari se află parlamentari de la toate formațiunile politice din mai multe zone ale țării inclusiv din Ardeal.

Constantin MAZILU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here