-0.8 C
Iași
luni, noiembrie 25, 2024

Acasă Ultima ora Procedura de contestare a facturilor mari la energie. Recomandările ANRE pentru clienții...

Procedura de contestare a facturilor mari la energie. Recomandările ANRE pentru clienții nemulțumiți

În ciuda măsurilor de protecție socială adoptate de autorități, între care plafonarea prețurilor, mulți români se plâng de facturile prea mari la energie. Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prezentat procedurile recomandate consumatorilor nemulțumiți sau care au neclarități în legătură cu facturile primite pentru gaze naturale și electricitate. În plus, Autoritatea face și o serie de recomandări pentru a reduce consumul și, astfel, valoarea facturilor.

Consumatorii nemulțumiți de valoarea facturilor la gaze și energie electrică sunt sfătuiți de reprezentanții Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE) să se adreseze furnizorilor pentru clarificări. a prezentat opțiunile pe care le au consumatorii în cazul în care au neclarități legate de factura la electricitate și la gaze.

Potrivit unui comunicat de presă emis de ANRE, cei nemulțumiți de valoarea facturilor pe care le-au prmit trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorilor, cu o sesizare. Aceștia au obligația să transmită informații clare și ușor de înțeles din care să rezulte procedura de calcul a valorii facturii.

În cazul în care răspunsul primit de la furnizorii de energie nu este mulțumitor, consumatorii au la dispoziție o altă opțiune. Ei se pot adresa ANRE care pune la dispoziție două numere de telefon 0374.554.265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele), 021.9782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele). La aceste numere vor primi lămuririle de care au nevoie, dar și îndrumările legate de pașii pe care trebuie să-i urmeze.

Abonații care consideră că au fost prejudiciați de furnizorii de energie mai pot contacta și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) la numărul de telefon 021.9551. De asemenea, aceștia pot depune o reclamație online pe site-ul sesizari1.anpc.ro sau pot formula o sesizare în scris către Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor.

Măsuri pentru facturi mai mici la energie

În acest context, specialiștii fac o serie de recomandări menite să ducă la reducerea consumului de energie electrică. Una dintre recomandările care duc la economie, este de a scoate încărcătoarele telefoanelor, laptopurilor etc. din priză, imediat ce bateriile s-au încărcat. O altă soluție propusă de experți este de înlocuire a becurilor electrice incandescente, clasice, cu cele de tip LED, mai economice. De asemenea, consumatorilor li se recomandă să treacă aparatele electrocasnice pe modul economisire, în locul celui stand-by. Astfel consumul de energie se va reduce.

Experții au câteva recomandări și pentru economisirea energiei termice și a gazelor naturale. În primul rând este indicată o investiție în izolarea termică a locuinței. Tavanul, podelele, pereții și ferestrele trebuie să fie izolate cât mai bine pentru a evita pierderile de căldură.

Înlocuirea vechii centrale termice cu una modernă, mai economică și mai eficientă este o altă investiție ce va duce la economii la factura de energie termică. Un termostat este, de asemenea, un echipament care ajută la eficientizarea consumului de energie termică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here