Piloții TAROM au decis să nu se mai prezinte la serviciu din cauza mai multor probleme, unele de securitate a zborului, începând de la lipsa căștilor și până la mâncarea din avion și la salariile mai mici decât la alți transportatori aerieni, potrivit Digi24.
„(…) în ultimii 5 ani au plecat 500 de piloți. Ca să înțelegeți și mai bine, un pilot comandant de la ATR, care dă examene, muncește, de două ori pe an dă examen, dacă nu a luat simulatorul pică și nu mai zboară, are 12 mii de lei pe lună salariu.
Un pilot comandant de Boeing are între 14 și 15.000 de lei pe lună salariu.
Un pilot comandant, că e de ATR, că e de Boeing adună o medie de 4.500 de euro pe lună. La Wizz Air, comandantul primește între 10 și 12 mii de euro net, în mână, iar copilotul 6.000 de euro.
Din cauza asta au plecat cei 500 de piloți care s-au dus la Qatar, Emirates, la companii de renume, direct comandanți. Adică au fost apreciați”, a declarat pilotul Cezar Osiceanu.
Problemele de zi cu zi
„În decurs de 5 ani s-au schimbat 19 directori. Și niciunul nu avea treaba cu aviația. Erau vânzători de vopsele, vânzători de mașini, de tablă și așa mai departe. Toată lumea spunea că suntem mulți. OK, s-a restructurat, dar s-a făcut o restructurare prost gândită. Am dat afară însoțitori de bord, ca să îi închiriem dupa aceea de la Blue Air, care era concurenta noastră”, a mai povestit pilotul.
„Mai e o problemă. În momentul de față nu avem căști de zbor, n-avem tablete, avem uniformă de 4 ani de zile. S-au rupt, arătăm jalnic. E vorba și de siguranță personală și respect. Eu de exemplu, am suferit o indigestie alimentară. De ce? Pentru că avem o firmă care nu se știe cum a ajuns aici, și ne dă niște platouri cu mâncare… sunt sute de reclamații. De 10 ori am pățit asta. Nu vreți să știți cum e în avion să te apuce burta, ca să nu spun altfel. Această companie, în urmă cu un an de zile a fost amendată de ANSVSA pentru că toate platourile cu mâncare erau expirate”, conform sursei citate.