Permis de conducere de la 17 ani. Comisia Europeană schimbă regulile care îi vizează pe cei mai tineri șoferi

Comisia Europeană vrea să schimbe o parte dintre legile circulației. Conform noului pachet de propuneri, școala de șoferi poate fi incepută după 16 ani, iar cei interesati pot lua permisul după 17 ani.

Tinerii șoferi vor conduce însă doar însoțiți, până la majorat. Iar doi ani vor fi în perioada de probă, în care orice abatare, va fi sancționată drastic. Se discută si de toleranță zero la alcool.

Noile norme îi vizează în special tineri. Aceștia vor putea să obțină permisul de conducere de la 17 ani dar la început nu vor avea voie să conducă neînsoțiți. Singuri, vor putea șofa de la 18 ani.

Anca Păduraru, purtătoarea de cuvânt a reprezentanței Comisiei Europene în România: „Vor putea dobândii experiență cu ajutorul unui sistem de conducere acompaniată începând cu vârsta de 17 ani și vor putea să obțină un permis de conducere. Dar până la 18 vor conduce doar însoțiți. Aici vorbim de o perioadă de probă”.

Într-un interviu acrodat unei publicații bulgare, Adina Vălean, comisarul european pentru Transport a explicat:

„Propunem să se permită aplicarea anumitor sancțiuni de privare a dreptului de a şofa în întreaga Uniune Europeană.

În cazurile în care un stat membru decide să priveze de dreptul de a şofa un conducător auto din cauza unei infracțiuni săvârșite pe teritoriul său, această decizie să aibă efect în întreaga Uniune Europeană.

Noua directivă va introduce și o perioadă de probă de cel puțin 2 ani de la promovarea examenului și, în același timp, o regulă pentru toleranță zero pentru conducerea în stare de ebrietate.
De asemenea, vom adapta formarea și examenele pentru a pregăti mai bine șoferii pentru proporția tot mai mare de utilizatori vulnerabili ai drumurilor”
.

Toleranța zero în caz de consum de alcool li se aplică tuturor persoanelor care au obținut recent un persmis de conducere, indiferent de vârstă. Însă, europarlamentarii români spun că există posibilatea ca măsura să-i vizeze în viitor și pe ceilalti conducători auto.

Vlad Gheorghe, europarlamentar: „Proiectul poate fi amendat în Parlament și nu m-ar mira să se extindă această toleranță zero și la restul șoferilor, pentru că este o opinie destul de auzită aici, în Parlament, că ar trebui să fie această toleranță zero la toți șoferii, în toate statele”.

Comisia Europeană vrea să introducă noi infracțiuni rutiere

De altfel noul pachet al Comisiei propune și extinderea infracțiunilor rutiere. În viitor ar putea fi considerate infracţiuni: nemenținerea unei distanțe suficiente în raport cu vehiculul din față; depășirea periculoasă; parcarea periculoasă; traversarea uneia sau mai multor linii albe continue; conducerea pe sens interzis sau utilizarea unui vehicul supraîncărcat.

România, pe ultimul loc în UE la sigunața în trafic

Toate acestea vin în contextul în care România este în continuare pe ultimul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de siguranța în trafic.

Numai anul trecut au fost înregistrate peste 4.000 de accidente rutiere în care și-au pierdut viața aproape 1.500 de persoane. Cauzele accidentelor sunt de cele mai multe ori viteza excesivă, nerespectarea indicatoarelor și conducerea sunt influența alcoolului sau a substanțelor interzise.

În cele mai multe cazuri, accidentele rutiere sunt produse de tineri. Potrivit datelor oferite de Comisia Europeană, două din cinci accidente mortale implică un șofer sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani. Propunerile urmează să fie examinate de Parlamentul European și de Consiliu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here