Realizarea unei infrastructuri moderne, cu drumuri asfaltate, a fost una dintre prioritățile anunțate de Maricel Popa la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Iași, în vara anului 2016. Acum, la mai bine de trei ani distanță, lucrările la sute de kilometri de drumuri sătești, comunale și județene sunt finalizate sau în diferite stadii (proiectare, în proceduri de licitație sau execuție).
„Dezvoltarea economică a fiecăreia dintre cele 98 de localități cât numără județul nostru nu se poate realiza fără o rețea rutieră densă care să asigure o bună mobilitate. Am insistat să facem cât mai multe drumuri. Dar, totodată, am solicitat și rigoare maximă din partea constructorilor, respectarea rețetarului astfel încât durata de viață a covoarelor asfaltice să fie cât mai mare. Deci, cantitate și calitate”, a precizat Maricel Popa, președintele Consiliului Județean şi al PSD Iași.
Aproximativ 600 de kilometri de drumuri sătești și comunale din județul Iași au intrat în proces de modernizare prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 1 și 2. Valoarea totală a investițiilor va depăși 610 milioane de lei. Peste 250 kilometri au fost deja finalizați, diferența fiind în diferite etape de implementare.
„Banii au fost alocați de la buget de Guvernul PSD”, a explicat Maricel Popa, șeful CJ.
În același timp, cu bani de la bugetul Consiliului Județean, dar și cu alocări de la București au intrat în process de modernizare peste 200 de kilometri de drumuri județene. Alți 100 de kilometri de drumuri naționale ce tranzitează județul Iași au trecut prin lucrări de reabilitare.
Totodată, au fost demarate, cu finanțare europeană, două proiecte strategice pentru conectivitatea regională: Axa Botoșani – Iași, însemnând o investiție de 334 milioane de lei pe 100 kilometri și ruta alternativă Iași – Suceava în lungime de 168 kilometri. Investiția în acest al doilea proiect este estimată la 487 milioane de lei, mare parte fonduri europene nerambursabile.
În ceea ce priveşte proiectele majore de infrastructură, în acest an, toate sectoarele autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș au fost scoase la licitație pentru reproiectare, fiind semnate deja și unele contracte. Autostrada Marii Uniri, care face legătura între Târgu Mureş şi Iaşi, va fi declarată obiectiv de importanţă naţională, la iniţiativa guvernului PSD, pentru a putea beneficia de finanţare de la bugetul de stat, ca alternativă la varianta iniţială de finanţare prin parteneriat public-privat. De asemenea, Guvernul social-democrat a alocat 46,39 milioane de lei credite bugetare și 187,68 milioane de lei credite de angajament pentru continuarea lucrărilor la varianta de ocolire a municipiului Iaşi pentru trafic greu (7 km). După finalizarea licitaţiei şi desemnarea unui constructor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va prelua în administrare de la Primăria Iaşi tronsoanele de drum în vederea realizării investiţiei.
Măricel Popa, sau #Semafor….. Oda conducătorului iubit.
Fura și ei cât mai pot, apoi se vor duce la… Diribau.
Cu tot neamul lor de mizerii
Vasile Catea, zis Miki Șpagă – cel care a plătit marlanii din autocarele care au venit la Iași pe 6 Mai, 150 RON pe cap de vaca furajata – Locul întâlnirii, Târgu Frumos.
Nea MC Donalds – Boul ala mare și prost, Girafă, alt traseist
Olteanu Romeo – bețivani, zis curva
Victorel Lupu – șefu banilor
Gheorghe Nichita – Zis muie amanta
Constantin Simirad – Zis Marele Porc Rosu
Cristi Ostaficiuc – Gunoi analfabet, Pres Orfmg PSD Iași
Boca – imobiliar….. Alt prost cu diploma
Nicodita – Analfabetul cu Ferrari, protejatul lui Chirică
Nea Mihai Tai Tei – Mafiotul imobiliar nr 1 al Iasi lor, tatuca… Cum ii zice Darmbralagiu
Gaboanta Darmblagagiu – Slugoi ul Perfect, mare muist…. Care sa îmbătat recent la Amsterdam și nu găsea curele în orașul rosu…. Ce penibil
Și mulți alții, și slugile lor