Dan Capatos a rememorat în cadrul unui podcast găzduit de Victor Vrânceanu momente spectaculoase din perioada de glorie a lui Irinel Columbeanu, când fostul milionar era una dintre cele mai discutate figuri din presa mondenă. Cu un stil de viață opulent și petreceri fastuoase organizate în vila sa de la Izvorani, Irinel era comparat cu celebrul Hugh Hefner. Prezentatorul TV a povestit cu lux de amănunte cum se desfășurau aceste evenimente extravagante, cine participa și cum, treptat, acest stil de viață l-a condus pe Irinel spre ruină financiară.
Petrecerile de la Izvorani: opulență și decadență
În anii ’90 și 2000, Irinel Columbeanu era una dintre cele mai controversate și admirate figuri din România. Vila sa de la Izvorani găzduia petreceri care atrăgeau oameni influenți, modele și figuri din lumea mondenă. În acea perioadă, Columbeanu era într-o relație cu Anna Lesko, cântăreața originară din Chișinău, care se mutase în România la doar 17 ani pentru a-și construi o carieră muzicală. Cei doi au format un cuplu timp de opt ani, iar relația lor era intens mediatizată.
Dan Capatos, pe atunci redactor-șef la revista Playboy, a intrat în cercul lui Columbeanu în încercarea de a o convinge pe Anna Lesko să pozeze în revistă. Aceasta a fost ocazia prin care a participat la unele dintre petrecerile organizate de Irinel și a putut observa atmosfera din spatele ușilor închise.
„Intrai în acea vilă celebră și Irinel te primea… Era îmbrăcat în împărat roman… cu o togă din aia așa, cu sandale, cu laurii ăia pe cap. Intru și zice: <<Bună ziua!>>, noi îmbrăcați așa normal: <<Credeți că am exagerat?>>. El de colo: <<Ai, domne‘, ce ai, cum să exagerezi?>> Îți dai seama, la el acasă, la banii lui. <<Poftiți, mă bucur că ați venit>>, nu știu ce… Noi eram în perioada în care voiam să o convingem pe iubita lui să pozeze în Playboy,” a povestit Capatos.
Decorul era pe măsura imaginii pe care Irinel voia să o proiecteze: o vilă de lux, completată de detalii precum aranjamente Feng Shui, bufete opulente și băuturi la discreție.
„Aveți de toate, open bar… De toate, da…”, spunea Irinel, potrivit lui Capatos, primindu-și invitații cu o ospitalitate specifică unui gazde obișnuită să fie în centrul atenției.
Modele și „companii din partea casei”
Unul dintre cele mai memorabile momente descrise de Capatos a fost apariția unui personaj misterios la una dintre aceste petreceri, însoțit de aproximativ 30 de modele.
„La un moment dat, se deschide ușa principală și vine cineva și aici când spun de cineva o să spun de cineva care este persoană publică… Deci, cineva cu vreo 30 de gagici. Și se așează așa în ușă, iar gagicile, pe măsură ce intrau, făceau: <<Tu acolo, tu acolo, tu acolo, tu acolo>>. Modele din alea. Multe au devenit cunoscute în oraș, nu vedete, fete frumoase, de oraș. Ce trebuie…”, a relatat Capatos.
Gazda avea grijă ca fiecare invitat să primească „companie” din partea casei, însă Dan Capatos a refuzat să participe la aceste momente intime. Motivul? Vila era dotată cu camere de supraveghere care filmau totul.
„Se făceau combinații. Erai tu, era o altă persoană și altă persoană și încă 20 de persoane cunoscute. Fiecare primea câte o fată, companie, o refuzai! Am primit și eu, am zis că nu e cazul, că nu avea rost. Că eram filmați toți, îți dai seama. Filmați în vilă, ești nebun?!”, a spus Capatos.
De la glorie la declin financiar
După ani de petreceri și excese, averea lui Irinel Columbeanu s-a risipit, iar milionarul a ajuns într-o situație dificilă. Capatos a explicat că motivul pentru care publicul are puțină empatie față de situația actuală a lui Columbeanu este legat de faptul că banii săi nu erau câștigați, ci moșteniți.
„Din păcate, Hefner făcea banii lui, iar Iri îi toca banii lui ta-su și de aici lipsa de empatie a oamenilor la problemele lui de acum. (…) Dar, el nu de aici a ajuns în faliment, ci a tocat tot pe distracții,” a spus prezentatorul.
Astăzi, Irinel Columbeanu locuiește într-un azil din Ghermănești, o situație care contrastează puternic cu imaginea opulentă din trecut. Decăderea sa rămâne o lecție despre riscurile exceselor și cheltuielilor nesăbuite, dar și despre efemeritatea vieții trăite în lux fără o fundație solidă.