O fostă corporatistă din Iași a creat o gigantică „piaţă on-line“ de PRODUSE ECO

„Iaşiul vrea produse LOCALE”, grupul unde nu sunt acceptate E-urile şi conservanţii. Ieşeanca Georgiana Mihalache s-a rupt de trecutul corporatist şi a înfiinţat pe Facebook un grup unde să se întâlnească oferta şi cererea de produse naturale. Pornit dintr-o joacă, grupul a ajuns la 9.000 de membri, zilnic prin intermediul său fiind intermediate zeci de tranzacţii.

 

Georgiana Mihalache, o ieşeancă absolventă de Informatică economică şi Management şi comunicare în afaceri, a lucrat timp de 10 ani în domeniul resurselor umane. La un moment dat, şi-a dat seama că voia altceva în viaţa ei.

 

Salvată de naşterea copilului

„Am învăţat mult, am luptat să ajung în top şi, odată ajunsă acolo, am înţeles cât de artificială şi fadă este viaţa într-o corporaţie, cât de puţină libertate de mişcare şi decizie ai de fapt, cât de mult trebuie să-ţi vinzi sufletul ca să rezişti. Aceleaşi lucruri, aceeaşi subordonare faţă de oameni care nu te înţeleg, care vin să te vadă de două ori pe an, cărora nu le pasă decât de bani!“, îşi începe Georgiana povestea.

Naşterea copilului a eliberat-o de acest mediu. „Venirea fiului nostru, care are acum doi ani şi 8 luni, m-a ajutat să înţeleg că se poate şi altfel, că nu avem nevoie să facem atâtea sacrificii ca să trăim. Trecerea de la corporaţie la independenţa on-line-ului e ca atunci când ieşi la soare după ce ai stat închis în beci!“, spune fosta corporatistă.

 

Georgiana Mihalache, un nou început, în natură

Master şi poliglotă, cu sapa în mână

Pentru Georgiana, dragostea faţă de natură şi faptul că îşi dorea produse naturale au făcut-o să realizeze pe Facebook grupul „Iaşiul vrea produse LOCALE“, ce se adresează producătorilor şi clienţilor de produse naturale, fără urmă de conservanţi sau de E-uri. „De cinci ani avem o casă cu grădină, la ţară, unde locuim vara. Îmi place să petrec timp printre plante, să le văd cum cresc, am satisfacţia de a oferi familiei mele produse crescute natural. E nevoie de pasiune ca să rezişti o zi întreagă cu mâinile pline de noroi şi cu sapa în mână. Râd cu amicii că am făcut facultate şi master, că vorbesc fluent limbi străine ca să stau cu sapa în mână“, se amuză Georgiana.

 

„Banii nu mai sunt prioritari”

Administrarea grupului de pe reţeaua de socializare nu-i ocupă foarte mult timp, aşa că are timp să se ocupe de cel mic, să scrie poveşti pentru copii, să ocupe de grădină şi să gătească. „Nu câştig nici pe departe la nivelul de dinainte, dar compensăm cu ceea ce cultivăm în grădină şi prin faptul că fiul nostru creşte liber la ţară. Banii nu mai sunt prioritari, ci liniştea, posibilitatea de a mă ocupa de educaţia celui mic, de a mânca sănătos. Înainte mâncam de obicei după 8 seara, nişte resturi de mâncare de prin Carrefour pentru că eram prea ruptă de foame şi oboseală. Acum am timp să aştept şi 24 de ore să crească pâinea cu maia“, zice, râzând, Georgiana Mihalache.

 

Citește și Imobiliare de Breazu care-ţi mută nasul. Investiţie urât mirositoare în apropiere de Iaşi: au venit la aer curat şi au dat de coşmar

 

Vestea, din gură în gură

Georgiana susţine că scopul pentru care a înfiinţat grupul a fost întâi unul personal, dorindu-şi produse proaspete, de calitate şi neapărat locale: „Nu m-am gândit că se vor strange peste 9.000 de membri. Ideea mea a fost că, adunând membri în grup, fiecare va recomanda pe cineva şi vom profita cu toţii. Eu ştiam pe cineva care vinde ouă, altcineva avea un vecin cu pui, mai apărea cineva cu cireşe. De la asta am pornit. Am vrut să punem informaţia împreună şi să profităm cu toţii. Mi s-au propus bani ca să promovez un produs, dar am refuzat.“Noii membri pot intra în grup doar adăugaţi de membri deja existenţi.

 

Grupul este foarte activ

Se educă producătorii şi clienţii

Grupul creat de Georgiana este o adevărată piaţă on-line, unde se întâlneşte cererea cu oferta. „Se comercializează produse alimentare, de provenienţă locală, obţinute cât mai natural posibil. Mediul online oferă flexibilitate. Se iau comenzi online, se livrează la uşa clientului, în anumite zile stabilite, sau se decide o locaţie de comun acord unde se dau produsele şi se face plata. Încerc şi o educare a producătorilor în acest sens – încercăm să explicăm lumii de ce piatra vânătă este toxică, de ce maceratul de urzici este mai bun, de ce să folosim ardei iute şi usturoi împotriva dăunătorilor, ce să facem ca să nu ne moară albinele. Şi clienţii trebuie să accepte că un produs de calitate, fără chimicale, nu poate fi vândut la acelaşi preţ cu marfa adusă din Turcia şi produsă în sere fără pământ şi soare“, adaugă Georgiana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here