O asociație de părinți cere DEMISIA profesorilor care au elaborat subiectele la Limba Română de la Evaluarea Națională

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din învățământul preuniversitar adresează o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, imediat după anunţarea rezultatelor centralizate ale examenului de Evaluare Naţională pentru clasele a VIII-a.

 

Ei acuză că Centrul Național de Evaluare a elaborat subiectele pentru proba de Limba şi Literatura Română „fără să țină cont de programa elevilor” şi „fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România”. Nu în ultimul rând, spun părinţii, „apreciem că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban”, se arată în scrisoarea deschisă transmisă vineri, preluată de Digi 24.

 

Iată mesajul integral adresat de reprezentanţii părinţilor din învăţământul preuniversitar ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie:

 

„Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afişării astăzi (ieri, n.red.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Națională 2014.

 

Față de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinţii, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reuşim să procurăm mâncare pentru copiii noştri, am ajuns astăzi să facem coadă la şcolile din România pentru a depune contestaţiile pentru notele de la proba de Limba şi Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menționat.

 

Considerăm că Centrul Național de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să țină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România.

 

De aceea le reamintim noi:

 

– în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel. Poezia filozofică, de genul „Gânduri pentru Anul Nou” (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm?

 

– cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită;

 

– în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia in considerare toate variantele de răspuns corecte;

 

– controversat este şi subiectul de gramatică, cu o frază interpretabilă. În timpul corectării, în unele judeţe s-a retras baremul şi, după un timp, s-a readus baremul cu modificări.

 

Şi nu în ultimul rând, apreciem că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban.

 

Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i facă pe copiii noştri să înțeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată. Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne în funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor.

 

În speranța că veți trata cu atenţie problemele semnalate de noi, aşa cum de altfel aţi procedat în relaţia partenerială pe care o avem, vă asigurăm de toată consideraţia noastră”, se arată în comunicat.

 

Ministerul Educaţiei a publicat vineri rezultatele centralizate ale examenului de Evaluare Naţională pentru clasele a VIII-a, înainte de analiza contestaţiilor.

 

 

(Sursa: digi24.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here