Doi tineri au cerut despăgubiri de la Motel Bucium SRL, firma administrată de Vasie Puşcaşu, care deţine hotelul de la ieşirea din oraş. Nunta soţilor Roxana şi Sorin M., din luna mai 2023, a fost întreruptă în miez de noapte din cauza unor probleme la reţeua electrică a Motelului. Soţii s-au trezit cu invitaţii plecaţi în mijlocul evenimentului şi au cerut o parte din bani înapoi. Culmea, mirele a fost nevoit să se descurce singur şi să caute defecţiunea. „Pentru a relua cumva evenimentul, ne-am adresat altor persoane aflate în zonă şi am reuşit să procurăm instrumente specifice de la un grup de olandezi cazaţi la Motel în acea seară, nu de la locaţie”, a spus Sorin M.. În schimb, firma lui Puşcaşu susţine că de vină ar fi formaţia care a asigurat muzica. A adăugat însă că unitatea s-a străduit să mențină atmosfera petrecerii în intervalul de timp în care nu a funcționat energia electrică. „Subscrisa am luat toate măsurile pentru remedierea problemei, am aprins lumănările care existau pe toate mesele invitaţilor, creând o atmosferă plăcută”, se apără reprezentanții firmei. Mirele a apelat la Protecţia Consumatorului, care a sancţionat societatea Motel Bucium SRL.
Firma Motel Bucium SRL, administrată de Vasile Puşcaşu, a fost sancţionată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Iaşi după ce aproape a distrus nunta unui cuplu din oraş. În luna mai 2023, Sorin M. şi soţia sa Roxana, au organizat petrecerea de nuntă la Motel Bucium, unde au participat circa 150 de persoane. Doar că după miezul nopţii, o defecţiune la sistemul electric a făcut ca lucrurile să se complice, iar evenimentul să fie ruinat complet. Nemulţumiţi, nuntaşii au cerut despăgubiri de la Motel Bucium, însă pentru că nu au găsit înţelegere, au apelat la Protecţia Consumatorului. Comisarii au sancţionat firma cu avertisment şi au dispus returnarea unui procent din suma plătită de petrecăreţi, pentru perioada cât energia electrică a fost sistată. Firma administrată de Vasile Puşcaşu s-a arătat nemulţumită de decizia CJPC şi a acţionat Comisariatul în judecată.
Nuntaşii au calculat un prejudiciu de 1.500 euro
Sorin M. le-a cerut firmei care administrează Motel Bucium să-i returneze 1.500 euro din cei 10.000 pe care i-a achitat. Bărbatul susţine că energia electrică s-a oprit doar în sala de la parter, unde era petrecerea sa de nuntă şi că a fost în pericol ca nuntaşii să plece.
„În fapt, în baza contractului încheiat, subsemnatul s-a obligat la plata sumei de 10.000 euro în schimbul organizării evenimentului în noaptea de 20.05.2023. În temeiul acestui contract, dvs. Aveaţi obligaţia de a presta serviciul, în sensul organizării evenimentului în condiţii de calitate şi normalitate pentru tipul de eveniment desfăşurat. În concret, datorită stării necorespunzătoare a sistemului electric, în mijlocul evenimentului s-a întrerupt curentul electric, aspect care a condus la perturbarea evenimentului anterior orei preconizate de finalizare a acestuia. Mai mult, fiind un eveniment la care se asculta muzică şi se realizau activităţi ce presupuneau consumul de curent electric în timpul nopţii, oprirea curentului electric a produs paralizarea activităţii şi nemulţumirea invitaţilor. Defecţiunea s-a produs doar la sala evenimentului având vedere că alimentarea cu electricitate funcţiona în restul complexului”, susţine Sorin M. în plângerea adresată conducerii Motel Bucium.
Mirele a rezolvat singur problema. „Am procurat instrumente specifice de la nişte olandezi cazaţi la Motel”
Culmea, Sorin M. susţine că pe perioada întreruperii curentului, nimeni de la Motel nu l-a ajutat, administratorii susţinândcă nu au personal specializat şi nici echipamente. Bărbatul a trebuit să se descurce singur şi să pornească generatorul cu ajutorul altor persoane cazate în unitate.
„Întrucât era o problemă specifică la panoul electric, aveam nevoie de instrumente de specialitate despre care ni s-a comunicat că nu există în incintă. Pentru a relua cumva evenimentul, ne-am adresat altor persoane aflate în zonă şi am reuşit să procurăm instrumente specifice de la un grup de olandezi cazaţi la Motel în acea seară, nu de la locaţie. După verificările făcute s-a constatat că a sărit o siguranţă din dreptul unei etichete cu <<ventilaţie>>, reuşind în cele din urmă să pornesc generatorul. O parte dintre invitaţi au plecat, situaţia aducând stres pentru miri, neplăcere pentru toţi invitaţii”, mai susţine Sorin M..
Acesta susţine şi că din discuţiile cu alte persoane a înţeles că nunta sa nu a fost singurul eveniment la care curentul electric a căzut la Motel.
„Am aprins lumânările, creând o atmosferă plăcută”
Reprezentanții Motel Bucium SRL susţin că de vină este formaţia de muzică de la eveniment, cea care a ulizat peste măsură capacitatea reţelei şi a suprasolicitat instalația electrică. Societatea susţine că a adus o firmă specializată care a remediat rapid problema. Puşcaşu refucă să plătească cei 1.500 euro ceruţi susţinândcă vina nu aparţine Motelului, ci formaţiei care a înteţinut atmosfera.
„Subscrisa am luat toate măsurile pentru remedierea problemei, am aprins lumănările care existau pe toate mesele invitaţilor, creând o atmosferă plăcută. Totodată,am chemat imediat societatea Secom Eletcronic Sistem SRL, care a ajuns la faţa locului la 1.30, la 1.45 defecţiunea fiind remediată. Cu această ocazie, s-a constatat că pe fondul suprasolicitării reţelei electrice de către formaţia care asigura muzicala evenimentul domnului M., aceasta utiliza mai mulţi consumatori decât putea duce reţeaua , cât şi a fluctuaţiilor inevitabile de tensiune electrică ale furnizorului , bobina de atragere de la sala unde se desfşura evenimentul s-a ars. Este vădit eronată şi falsă susţinea domnului M. că sistemul electric al clădirii ar fi într-o stare necorespunzătoare”, susţine firma lui Vasile Puşcaşu.
CJPC a sancţionat Motel Bucium
Cu toate acestea, Protecţia Consumatorului a dispus ca Motel Bucium să returneze o parte din banii daţi de miri, exact pentru cele 75 de minute în care nu a fost energie electrică.
„Acţiunea de control a avut loc cu ocazia cerectării reclamaţiei înregistrată la CJPC în iulie 2023 de către domnul Sorin M.. Consumatorul a încheiat cu operatorul economic un contract de prestări servicii din 13.06.2022 având ca obiect asigurarea de către prestator a evenimentului <<Nuntă>> în data de 20.05.2023. În seara evenimentului s-a întrerupt alimentarea cu energie electrică (doar în sala ocupată de acest eveniment) pentru <<mai mult de o oră>> aşa cum rezultă din sesizare, cât şi din raportul de lucru emis de Electronic Systems SRL. Echipa de control a constatat că evenimentul a fost perturbat timp de 75 minute din cauza unei defecţiuni ivite la tabloul de alimentare cu energie electrică. Având în vedere situaţia de fapt constatată şi comportamentul operatorului economic faţă de consumator, s-a reţinut încălcarea de către comerciant a prevederilor art 9 din OG 21/1992, faptă pentru care s-a aplicat avertisment. Totodată, s-a dispus măsura restituirii de către consumator a contravalorii achitate proportional cu timpul (75 minute) în care evenimentul a fost întrerupt, respectiv acesta nu s-a derulat în conformitate cu prevederile contractului”, susţin reprezentanţii CJPC Iaşi.
Vlad ROTARU