Un nou fenomen numit „Loud Budgeting” a captat atenția Generației Z, iar pe TikTok devine tot mai popular să împărtășești public opțiunea de a trăi modest și să vorbești deschis despre alegerile financiare. Termenul a fost popularizat de TikToker-ul Lukas Battle în decembrie anul trecut și a generat un val de discuții pe rețelele de socializare.
Conform definiției, „Loud Budgeting” implică prioritizarea obiectivelor financiare personale, stabilirea de limite inteligente în privința cheltuielilor și exprimarea deschisă și naturală despre aceste alegeri. TikToker-ul @itslisasun a subliniat că nu există nicio rușine în a dori să trăiești chibzuit și că acest fenomen încurajează deschiderea în discuțiile despre economisirea banilor.
Natalie Fischer, administrator al contului TikTok @investwithnat, a adoptat acest stil de viață după ce nunta sa a impus cheltuieli semnificative. Ea a renunțat la un job în domeniul IT pentru a se dedica consilierii financiare pe TikTok și a spus că această schimbare îi va ajuta să-și atingă mai repede obiectivele de investiții și economisire.
TikToker-ul @miawestrap împărtășește experiența sa de a face un plan financiar realist, reducând mesele în oraș și renunțând la cheltuieli considerate neesențiale, precum vopsirea părului. Alții, cum ar fi @michelineamisi, au anunțat familia și prietenii despre decizia de a renunța la mesele în oraș și călătorii pentru a economisi bani.
Un raport recent al NAB Bank din Australia, care a intervievat aproximativ 2.000 de persoane sub 30 de ani, a constatat că aceștia economisesc în medie 450 de dolari lunar, influențați de tendințele financiare promovate pe TikTok.