Noi reguli pentru turiștii care vor să meargă în Grecia

Șoferii de mașini electrice, hibride sau alimentate cu gaz petrolier lichefiat (GPL) trebuie să respecte noi reguli pentru a le fi permis transportul cu vehiculele pe feribot, în Grecia. Conform noilor norme, care au intrat deja în vigoare, bateriile mașinilor electrice nu trebuie să fie încărcate la mai mult de 40% din capacitate, iar vehiculele alimentate cu GPL nu trebuie să aibă mai mult de jumătate de rezervor plin.

Autoritățile din Grecia au transmis, la mijlocul lunii aprilie, noi norme către companiile de transport, care stipulează condițiile în care pot fi transportate mașinile electrice pe feribot, cele hibride care se încarcă, precum și alte mașini cu combustibili alternativi. Noile reglementări vin în urma unui raport al Agenției Europene pentru Siguranță Maritimă (EMSA) și a „experiențelor (…) care au îngrijorat recent comunitatea transportatorilor internaționali”, a declarat Ministerul Afacerilor Maritime din Grecia pe 1 mai.

Ministerul a precizat că nivelul de încărcare a bateriilor nu trebuie să depășească 40%, iar alimentarea vehiculelor electrice sau hibride la bordul feriboturilor este interzisă. De asemenea, pasagerii au obligația de a informa echipajul în cazul în care primesc vreun mesaj de alertă legat de vehiculul lor.

Potrivit unui ghid publicat de EMSA acum doi ani, la care pare să facă referire ministerul grec, vehiculele electrice nu pot fi transportate atunci când există suspiciuni de defecte la baterii, dacă acumulatorul nu este scos, sau dacă prezintă scurgeri de gaze. Documentul mai indică faptul că incendiile care implică mașini electrice prezintă riscuri specifice, cum ar fi o mărime mai mare a flăcării și o viteză de propagare sporită.

Clubul Automobil German (ADAC), o asociație de profil cu peste 20 de milioane de membri, a confirmat pe 23 mai că regulile sunt deja în vigoare. ADAC a adoptat o poziție critică față de reglementări, afirmând că experții săi „nu au nicio dovadă că mașinile electrice, implicate sau nu într-un accident, sunt mai expuse la riscul de incendiu decât vehiculele cu motoare cu combustie”. În schimb, ADAC atrage atenția că echipajele companiilor de transport naval trebuie să fie mai bine informate cu privire la scenariile de incendiu pentru mașinile electrice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here