Mihăiță Dumitrache (Cretz Wheels): „Anvelopele pe care nu recomand să le folosiți sunt cele vechi (crăpate) sau cele reeșapate”

  1. Cum v-a venit ideea acestei afaceri? Cum au fost începuturile?

 

Totul a început în anul 1997 când tatăl meu a deschis în Iași prima vulcanizare automatizată. Pe atunci se lucra doar la leviere și nu se știa de “tubeles “(anvelopă fără cameră), toate roțile aveau camere, iar exploziile de anvelope erau la ordinea zilei.

 

Terminasem clasa a 8-a, iar tatāl meu îmi promisese o bicicletă după ce termin cu examenul de capacitate. A venit și ziua aceea și tata s-a ținut de promisiune. Atunci am început să merg pe la vulcanizare aproape zilnic cu bicicleta.

 

Mă fascina totul legat de mașini, fiind singurul service de roți  automatizat veneau multe mașini străine. Pe vremea aceeia VW Golf 2 era vedeta printre Dacii. Toate acestea se întâmplau în vacanța de vară, când l-am rugat pe tatăl meu să mă lase să învăț deoarece eram plictisit de anturajul din fața blocului. Am prins repede și îmi și plăcea ceea ce fac mai ales că eram motivat financiar. Nu luam salariu dar nu era client care să nu lase bacșiș la final. Rareori mă duceam acasă de la școală. Este mult de povești și momentan ne oprim aici. Am și în ziua de astăzi clienți care au rămas fideli încă de pe vremea când eram puștan, secretul este să nu îi dezamăgesc. Am un angajat care a împlinit anul acesta 17 ani de când lucram împreună.

 

2. Ce fel de servicii și produse oferiți?

 

Lucrând de 20 de ani în domeniul acesta am încercat să am rezolvare la toate problemele legate de roți dar și de alte probleme care mai apar la mașini.

Folosim aparatură de ultima generație pentru schimbarea și echilibratul anvelopelor, gratuit verificăm și lichidul de răcire cu refractometrul pentru perioada de iarnă.

Îndreptăm atât jante din aluminiu cât și din oțel.

Sudam jante din aluminiu și din oțel.

De anul trecut am început să mergem și pe partea de detailing (curățat și igienizat interiorul mașinii) tratamente pentru piele etc.

Tot de anul trecut am început să facem polish profesional. În jur de 3-4 zile durează detailing-ul unei mașini și se dau între 6 și 8 mâini de polish cu bureți diferiți și 3-4-5 tipuri de polish. toate cu granulație diferită, în funcție de lac.

 

3. Când trebuie să montăm anvelopele de iarnă? Cum alegem cele mai bune cauciucuri pentru mașina noastră?

 

Pentru o mai bună eficiență a pneurilor, dar și pentru a le crește durata de viață, specialiștii auto recomandă că anvelopele de vară să fie înlocuite cu cele de iarnă când temperatura scade sub 7 grade Celsius. Cauciucul din anvelopele de iarnă este mai moale, mai rezistent la frig și are o aderență mai bună pe suprafețe alunecoase.

În ziua de astăzi avem acces la aproape orice informație de pe telefonul mobil. Mulți din conducătorii auto sunt mult mai informați decât în anii 2000-2015. Anvelopele vin cu tot felul de informații : clasa de frânare,pe uscat și pe ploaie, zgomotul produs de acestea în timpul rulării măsurat în decibeli.
Dacă nu va pricepeți sau nu aveți timp să va informați, urmați specificațiile producătorilor de autoturisme, care, la fiecare mașină este lipit la rezervor sau pe stâlpul portierei șoferului cu mărimile permise pentru vară cât și pentru iarnă. Tot acolo veți găsi o rubrică cu ce presiune trebuie făcută în sezonul rece sau vara. Anvelopele pe care nu recomand să le folosiți sunt cele vechi (crăpate) sau cele reeșapate. Carcasa folosită este o carcasa de pe o anvelopă veche care după procesul de reeșapare arată exact ca o anvelopa nouă și nu va dați seama decât dacă citiți cu atenție pe această. Firmele consacrate de anvelope fac tot felul de teste pe acestea pentru a putea da o garanție că produsul lor este unul bun, în timp ce cele reeșapate nu cred că au văzut vreun test de frânare pe ud sau pe uscat. Au foarte multe defecte, dar prețul fiind sub jumătatea unei anvelope recomandată de producătorul autoturismului, mulți o aleg și de aici încep problemele. Sunt foarte puțini care au mai încercat și a două oară o anvelopă reeșapată. În general informațiile despre anvelope le gășiți cu multe detalii pe platformele online care vând anvelope.

4. Cum verificăm starea anvelopelor și ce înseamnă marcajele de pe acestea?

 

Banda de rulare este indicatorul care spune dacă anvelopele mai pot fi sau nu folosite. Pentru a se verifica corespunzător, se recomandă oprirea mașinii pe o suprafață plană, tragerea frânii de mână, întoarcerea volanului la 45° pentru a avea o vedere de ansamblu.

Dacă totul pare ok, apoi se verifică adâncimea profilului și starea anvelopei. Cu ajutorul unui instrument de măsurarea a adâncimii se verifică adâncimea profilului în diferite locuri. Anvelopele trebuie să prezinte o înălțime a profilului de cel putin 1,6 milimetri pe întreaga circumferință a lor.

În momentul în care nivelul de uzură a profilului ajunge la același nivel cu indicatorul de uzură, anvelopa a atins limita legala și trebuie înlocuită cât mai repede cu putință. Dacă nu vă descurcați, o variantă ar fi să-i rugați pe cei care lucrează la vulcanizare să vă măsoare nivelul de uzură al anvelopelor.

Atunci când cumpăraţi anvelope de iarnă, trebuie să fiţi foarte atenţi la câteva semne de pe cauciuc. Fulgul de nea pe anvelopă atestă că aveţi un cauciuc de iarnă cu care puteţi circula legal.

De asemenea, sunt acceptate iarna anvelopele cu menţiunea „M + S” (Mud plus Snow – Noroi şi zăpadă). Trebuie să ştiţi că, pe drumurile uscate, atunci când folosiţi cauciucuri de iarnă consumul de carburant este un pic mai mare.

Contact:

https://www.facebook.com/CRETZs-Wheels-service-964337816926005/

Tel: 0749 317 593

Adresa: Aurel vlaicu Nr 6

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here