Maricel Popa, exemplu pentru constructori: “Așa se fură mai puțin!“

@ Un drum modernizat de firma de construcții patronată de Maricel Popa se prăbușește acum într-o râpă deoarece lucrările au fost executate prost @ “Este vina proiectantului”, s-a apărat Maricel Popa @ De când a devenit președinte al Consiliului Județean, Maricel Popa joacă rolul “lupului moralist” și îi îndeamnă pe constructori să fure mai puțin la lucrările de asfaltare

De unde știe Maricel Popa cum fură constructorii la lucrările de asfaltare a drumurilor județene, practică care face ca anual arterele principale din Iași să fie pline de gropi în ciuda zecilor de milioane de euro care se cheltuie de la bugetul public?

Punem această întrebare după ce în urmă cu peste o lună, președintele Consiliului Județean a efectuat un control inopinat la lucrările de asfaltare pe care firmele lui Cornel Brânză, patronul Ted Construct le efectua pe șoseaua IașI – Voinești. După ce a reușit să smulgă cu ușurință cu o lopată asfaltul proaspăt turnat, Maricel Popa a izbucnit și i-a făcut lui Cornel Brânză un reproș care va rămâne în istoria declarațiilor politice. “Furați mai puțin, domnule Brânză!”, a exclamat Maricel Popa.

Popa are două firme de asfaltări

Revenind la întrebarea formulată la începutul acestui articol, am putea încerca un răspuns reamintindu-ne faptul că Maricel Popa a patronat două firme de construcții care au contractat și lucrări de asfaltare a drumurilor județene, respectiv Antrepriza de Lucrări Drumuri și Poduri SA  (SC ALDP SA) și Construcții Feroviare Moldova SA. În acest context, îndrăznim să bănuim că Maricel Popa știe din poprie experiență că furăciunile practicate de constructori la lucrările de asfaltare fac ca arterele județului să fie pline de gropi după fiecare iarnă.

Drumul făcut de șeful CJ la Uricani se prăbușește

În urmă cu câțiva ani, SC ALDP SA a contractat lucrările de modernizare prin asfaltare a DC 25, drumul comunal care leagă satul Uricani de drumul european E 585. Este vorba despre drumul care traversează șesul aflat în spatele SC Antibiotice SA și calea ferată în zona unde în urmă cu câțiva ani 11 persoane care se aflau într-un microbuz au murit deoarece șoferul nu s-a asigurat în momentul în care s-a angajat în traversarea liniei ferate. Porțiunea de drum asfaltată de firma lui Maricel Popa în urmă cu câțiva ani are o lungime de circa 2 kilometri. Deși firma șefului CJ a încasat o căruță de bani pentru modernizarea acestei artere de circulație acum drumul este plin de gropi iar în porțiunea dintre gardul SC Antibiotice SA și calea ferată stă să se prăbușească.

O bandă a drumului s-a prăbușit

Practic, pe o lungime de câțiva zeci de metri, una din benzile drumului este nepracticabilă. Asta în condițiile în care firma președintelui CJ a încasat pentru această lucrare nici mai mult nici mai puțin decât 14.282.650 lei pentru lucrare.

Cu toate acestea, Maricel Popa spune că este vina proiectantului.

“A trecut ceva timp de când am asfaltat acel drum. Este vina proiectantului. Eu mi-am făcut treaba”, a spus Maricel Popa.

Maricel Popa este recidivist

Nu este pentru prima dată când Maricel Popa dă vina pe proiectant atunci când i se reproșează efectuarea unor lucrări de prostă calitate. În anul 2004, aceiași firmă a lui Maricel Popa a încheiat un contract în valoare de circa 1 milion de dolari americani pentru asfaltarea drumului principal din comuna sa natală, Comarna. Este vorba de drumul care leagă comuna Comarna de DN 28 Iași – Albița. Fondurile alocate pentru modernizarea acestui drum au fost alocate prin programul SAPARD. La un an după ce firma lui Maricel Popa a terminat lucrările, asfaltul s-a surpat pe o porțiunea de zeci de metri drumul devenind nepracticabil.

Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here