Ieșenii ard în stațiile RATP ca pe fundul unui ceaun încins. Ce-ar fi dacă?… Perdele de apă în stațiile de tramvai!

Investiția e minoră: 600 de euro pentru o stație. Cu copertină în oraș sunt în acest moment 65 de stații. Viceprimarul Radu Botez spune că ideea e bună, dar instalațiile ar putea fi vandalizate. Drobul de sare este blestemul poporului român.

 

Zilele caniculare îi afectează din plin pe pietoni şi pe cei care folosesc mijloacele de transport în comun. Primii se pot adăposti în clădirile unde există aer condiţionat, dar cei care folosesc autobuzele sau tramvaiele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) trebuie să îndure chinul aşteptării în staţii. Adevărata încercare apare însă atunci când călătorii urcă în mijloacele de transport în comun. Alt calvar: aglomeraţia şi lipsa unei minime ventilaţii transformă totul într-un „Road to Hell”. 7EST a identificat o soluţie ieftină, care ar putea combate chinul zilellor caniculare: celebrele perdele de apă, instalaţii folosite, de obicei, pe terasele localurilor din Iaşi.

 

Setea din staţii e cruntă. Pentru băieţi, consolarea pentru suferinţă sunt rochiile scurte

Specialist: 600 de euro bucata

În municipiul Iaşi sunt 340 de staţii RATP, din care doar 65 sunt acoperite. Acestea din urmă ar putea fi dotate cu sistemele de răcorire „perdele de apă”, investiţia finală fiind de circa 40.000 de euro. Reprezentantul societăţii Green Air, profilată pe furnizarea unor astfel de sisteme, atrage atenţia că trebuie asigurată o sursă permanentă de alimentare cu apă. „În cazul unei astfel de staţii ar fi nevoie de o singură pompă. Asta înseamnă 600 de euro, fără TVA. Acest sistem de răcire este relativ nou pe piaţă. În cazul menţionat ar fi cea mai mică pompă, care să asigure până la un litru de apă pe minut. Ar fi cam 20 de duze în această instalaţie. Costurile de întreţinere nu ar fi mari. Trebuie schimbate filtrele şi duzele, care costă până în 22 de lei. Depinde cât de mult le foloseşti. Sunt instalaţii care funcţionează de trei sezoane, iar duzele au fost schimbate în proporţie de 50%”, a declarat Adrian Merschi, reprezentant Green Air.

 

 

 Aşa ar arăta, în linii mari, un sistem de tipul „perdea de apă”

Firma a montat astfel de sisteme la mai multe restaurante cu terasă din Iași, dar și câteva hale industriale, unde patronii au vrut să asigure muncitorilor o răcoare plăcută în zilele de caniculă.

 

0,6 mc de apă/zi ar consuma o perdea de vapori într-o singură stație. Asta înseamnă 18 mc/lună, la o exploatare de 30 de zile, 10 ore/zi

 

Viceprimar: „Nu avem pază”

Viceprimarul Radu Botez a precizat că investiţia ar fi oportună, dar modul de funcţionare este incert, din cauza actelor de distrugere. „Nu cred că se poate, pentru că nu are cine să le păzească. Dau exemplul vestitelor corturi care sunt montate în zonele aglomerate. Acolo există posibilitatea asigurării pazei. Oricum, merită analizată această soluţie. Să ştiţi că banii din Primărie sunt număraţi de două ori. Ar mai fi o problemă şi asigurarea alimentării cu apă”, a spus Botez.

Alimentarea cu apă s-ar face ușor din rețeaua stradală.

 

 Automatele de bilete pot fi găsite în puţine locuri

Altă hibă: locuri de unde nu ai să cumperi bilete

În altă ordine de idei, călătorii RATP se confruntă şi cu imposibilitatea de a achiziţiona bilete de călătorie, fie pentru că nu sunt casierii, fie pentru că nu sunt montate automate. Este şi cazul staţiei RATP din faţa Institutului de Psihiatrie Socola. Angajaţii de aici sunt nevoiţi să fie foarte atenţi şi să-şi cumpere mai multe bilete, din timp.

 

Citește și Boieru’ Condurache, „denunţat” de Vântu. Unul dintre cei mai cunoscuţi politehnişti din Iaşi consideră că presa l-a format ca om

 

Reprezentanţii RATP au precizat că s-au făcut încercări pentru asigurarea biletelor. „În zona menţionată s-au purtat discuţii cu cei care deţin magazine. Le-am cerut să pună la vânzare bilete, dar nu au fost solicitări importante. Acolo nu se justifică o tonetă. Varianta ar fi cumpărarea biletului la staţiile de îmbarcare, acolo unde există aceste tonete”, a precizat Adrian Mihai, purtător de cuvânt RATP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here