Piața modei este în prezent dominată de invazia brandurilor turcești. LC Waikiki se impune ca cel mai important jucător turc în industria modei românești, având zeci de magazine și o cifră de afaceri de 300 de milioane de lei. În plus, branduri precum Koton sau D’s Damat au înregistrat extinderi semnificative, conform informațiilor furnizate de Ziarul Financiar.
În cadrul pieței locale de modă, predomină brandurile străine care și-au făcut treptat intrarea în România, captând apetitul pentru tendințe și interesul pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, pe care românii cheltuiesc anual aproximativ 5 miliarde de euro. Ultima tendință în retailul de modă o reprezintă intrarea companiilor de fashion din Turcia.
„În afară de companiile poloneze care au asaltat România, mai sunt şi companiile din Turcia, care sunt susţinute foarte mult de statul turc“, a declarat Adrian Câzu, directorul magazinelor retailerului de încălțăminte Benvenuti, unul dintre cei mai importanți actori din sector. Benvenuti este o afacere antreprenorială românească.
LC Waikiki se remarcă ca cel mai important jucător turc din peisajul modei românești, având zeci de magazine și o cifră de afaceri de 300 de milioane de lei. Alte nume notabile din aceeași țară deja active în România includ Koton și AC&Co. Turcia este recunoscută ca un mare producător de haine, beneficiind de experiență și forță de muncă ieftină.
Cu toate acestea, spre deosebire de România, în Turcia s-au dezvoltat numeroși retaileri care au „profitat” de această producție, în timp ce fabricile locale au ales să se concentreze doar pe producția la comandă (lohn), motiv pentru care multe dintre ele au închis ulterior.