Gropile de la Bucium sună a jale. Nici n-am ajuns la mijlocul iernii că pasarela abia asfaltată are deja cratere

Experţii spun că formarea gropilor are o singură cauză: calitatea extrem de slabă a asfaltului utilizat de către constructorii români.

După prima ninsoare puternică din acest sezon şi primele temperaturi foarte scăzute, şoselele din oraş, în special cele intens circulate, au început să cedeze. Pe Pasarela Bucium, reparată de două ori din 2012 până în anul trecut, prima bandă, acoperită în parte de zăpadă îngheţată, nu mai poate fi utilizată deloc din cauza craterelor. Specialiştii în construcţii spun că de vină pentru formarea gropilor este asfaltul de foarte slabă calitate, nu vechimea acestora. Dovezile din oraş le dau dreptate.

 

Atenţie la cratere!

 

Pasarela Bucium este prima şosea importantă care a cedat imediat cum vremea s-a schimbat. De parcă ar fi fost asfaltată cu aracet, strada este acum plină de cratere. Din ce în ce mai mari, gropile îşi fac loc spre banda a doua, după ce au făcut-o deja pe prima de nefolosit. În unele gropi mai adânci se văd deja sârmele din primele straturi de asfalt. “Am luat cunoştinţă de situaţia de pe pasarela Bucium şi, imediat cum vremea permite, vom face demersurile pe lângă DRDP pentru reparaţii”, ne-a spus Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Promisiunile de reparaţii nu ţin însă loc de asfalt de bună calitate, turnat cum scrie la manual. Şi dovezile cele mai bune par să fie alte străzi din oraş, turnate cu ani buni înaintea reparaţiei capitale a pasarelui Bucium, care rezistă şi acum, mult mai bine.

 

Asfalt prost, autorităţi pasive

Pasarela din Bucium, o dovadă tristă a cheltuirii proaste a banului public

 

Ce spun experţii de la facultăţile de  construcţii? Că de apariţia gropilor nu este deloc vinovată vremea potrivnică din România, aşa cum invocă mereu cei din instituţiile care se ocupă de şosele, ci asfaltul de proastă calitate. “Asfaltul românesc conţine multe impurităţi – praf şi argilă. Prin porii lăsaţi de acele impurităţi se infiltrează apa, care le spală apoi. La îngheţul apei din zonele unde au fost impurităţi, zona aceea cedezează şi apar gropile. În plus, drumul trebuie pregătit pentru intrarea în iarnă prin repararea gropilor incipiente”, a spus profesorul Gheorghe Lucaci, decanul Facultăţii de Construcţii din Timişoara.

CNADNR a dat în schimb vina pe fenomenele de îngheţ-dezgheţ, mult mai frecvente în România decât în vestul Europei.  Realitatea din Iaşi îi contrazice. Există drumuri asfaltate de la mult timp decât pasarela Bucium care rezistă mult mai bine. Bulevardul Socola a fost reabilitat în anul 2008 şi lărgit şi reasfaltat în anul 2011. Cu excepţia câtorva gropi mici apărute în zona Casa Sindicatelor, astupate de Citadin în 2013, nu au existat alte probleme.

Pe Calea Chişinăului, în Zona Industrială, drum asfaltat în 2008, nu au mai fost niciodată gropi de mari dimensiuni. Şoseaua a avut nevoie de o singură mică “revizie”, la 5 ani după asfaltarea iniţială.

 

Citește și CUMĂTRIA ACHIZIȚIILOR DIRECTE: Moldotrans s-a mutat cu totul la Agapi în curte

 

Preţul: 1 milion de lei

În 2012, DRDP Iaşi a organizat o licitaţie pentru reabilitarea Pasarelei Bucium. A câştigat firma Asiri Internaţional din Piatra Neamţ, care a primit 1 milion de lei pentru această lucrare. În proiect a fost cuprinsă şi refacerea trotuarelor, operaţiune realizată de firmă după un an. În 2013, la mai puţin de un an de la reabilitare, pasarela a fost din nou reparată: asfaltul se vălurise, apăruseră crăpături peste tot şi chiar gropi. În 2014 s-au turnat doar câteva petice, la ieşirea din iarnă. Operaţiunea va trebui repetată.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here