Francezii au comandat 2.000 de trenuri… prea late

 

„Mândria” că românii au comandat câteva garnituri de metrouri prea late pentru staţiile noastre de metrou s-a stins în faţa unei realizări asemănătoare a francezilor, dar la o scară mult mai mare.
 

Un purtător de cuvânt al companiei RFF (Reţeaua de Căi ferate Franceze) a confirmat informaţia semnalată de săptămânalul umoristic Canard Enchaine, cum că SNCF ar fi achiziţionat 2.000 de trenuri prea late.

„Am descoperit această problemă prea târziu, o recunoaştem şi ne asumăm responsabilitatea”, a spus Christophe Piednoel.

 

Potrivit acestuia, au început deja lucrările de lărgire a platformelor gărilor pentru a permite circulaţia noilor trenuri, dar există sute de gări care trebuiesc modificate.

Încurcătura s-a produs la transmiterea dimensiunilor platformelor din gări catre SNCF, societatea care era responsabilă de comandarea trenurilor în cadrul efortului de modernizare a transporturilor.

 

Astfel, RFF a transmis SNCF dimensiunile platformelor construite în ultimii 30 de ani, dar o bună parte dintre platforme au fost construite cu mai mult de 50 de ani în urmă.

Efortul financiar pentru modificarea platformelor din gări este estimat la 80 de milioane de euro.

Ministrul francez al transporturilor a dat vina pe „sistemul absurd”, referindu-se la schimbările făcute de vechiul guvern, în 1997. Când separi operatorul căilor ferate (RFF) de utilizator (SNCF), treaba nu merge”, a spus el.

 

Compania Metrorex a încheiat, în 2011, un contract de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou, care ar fi trebuit să intre în circulaţie de luna aceasta, însă s-a descoperit că ele sunt prea late, fiind necesară modificarea staţiilor.

 

 

 

(Sursa: apropo.ro)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here