EXTREM DE IMPORTANT! Schimbări radicale făcute de Ministerul Educației la unul dintre examenele importante ale elevilor

Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţională va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost până acum), iar media generală de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.

 

Decizia a fost luată în urma rezultatelor de la Evaluarea Naţională 2013, care „au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională”, informează Ministerul într-un comunicat remis HotNews.ro.

 

Şi fostul ministru Mircea Miclea a avertizat într-un interviu pentru HotNews.ro că „se dau note mari în gimnaziu” şi că este nevoie de „standarde naţionale de evaluare, astfel încât, pe parcursul gimnaziului, elevii să fie evaluaţi după aceeaşi măsură”.

Amintim, însă, şi că anul acesta Evaluarea Naţională s-a desfăşurat pe fondul a numeroase acuzaţii că subiectele au fost mult prea uşoare.

Regândirea formulei de calcul a mediei de admitere la liceu este una dintre cele mai importante modificări pe care elevii le vor resimţi în anul şcolar 2013-2014. Până acum, media de admitere la liceu era media aritmetica între media generală la Evaluarea Naţională şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a.

Începând de anul acesta, media este 75% Evaluarea Naţională şi 25% media de absolvire a gimnaziului.

„Ministerul Educaţiei Naţionale a decis că, din anul şcolar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, proporţia mediei celor patru ani de gimnaziu să fie de doar 25%, redusă aşadar, comparativ cu cea existentă până acum, de 50%. Media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, faţă de 50%, cât era până acum”, informează MEN într-un comunicat remis HotNews.ro.

 

„Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora”, informează Ministerul Educaţiei.

 

Diferenţe de 2 puncte între notele de la clasă şi notele de la Evaluarea Naţională au fost identificate în 25 de judeţe: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constantă, Dâmboviţa, Maramureş, Albă, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte 6 judeţe (Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin, Olt) diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte.

O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ (reprezentând 21,42% din totalul unităţilor de învăţământ, la nivel de ţară).

Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul judeţelor.

O situaţie îngrijorătoare o reprezintă şi faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Naţională, nu au reuşit să obţină minim 5. O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional. De asemenea, abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale, susţine MEN.

 

Toate unităţile de învăţământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant, anunţă Ministerul.

Inspectoratele şcolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile şcolilor vizate vor fi evaluate în funcţie de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătăţirea procesului de predare – învăţare.

 

„Învăţământul gimnazial e în metastază”

 

Precizăm că şi fostul ministru al Educaţiei Mircea Miclea a declarat în vară că „învăţământul românesc s-a transformat (cu unele excepţii notabile) într-o fabrică de iluzii. Se dau note mari în gimnaziu, acum se dau note mari la evaluarea naţională, se dau note mari în liceu, se dau note mari în facultate”.

 

„Învăţământul gimnazial e în metastază”, a avertizat Miclea, explicând că printre cauzele acestei situaţii se numără lipsa unei evaluări standardizate („nota 5 dată la o şcoală din oraş să însemne tot 5 la o şcoală de la sat”) şi „calitatea foarte slabă a profesorilor”.

 

Subiectele de la Evaluarea Naţională 2013 – „o jucărie”

 

Amintim şi că anul acesta examenele Evaluării Naţionale au adus numeroase acuzaţii că subiectele au fost mult prea simple. „Subiectele de la examenul de Matematică au fost foarte simple, chiar şi problema de departajare a fost o jucărie”, a declarat Geta Ion, profesor de Matematică la Şcoală gimnazială Valea Măcrişului, Ialomiţa. „Au fost numai lucruri de bază şi elevii nici nu au fost nevoiţi să facă eforturi de gândire. (…) Nici anul trecut subiectele de la Matematică nu au fost foarte grele, dar măcar ultimul subiect a pus o oarecare dificultate”, preciza aceasta.

„Copiilor din ziua de azi li se cere să fie proști? / O să devenim noi un fel de China pentru chinezi”, scriau şi cititorii HotNews.ro referitor la subiectele de la examenul de Matematică.

Şi un profesor de limba română, Adrian Romonţi de la Colegiul Naţional Pedagogic „Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca, scria, după susţinerea examenului: „Mi-am amintit de perioada comunistă, când se anunţau în plenarele C.C. recolte remarcabile la hectar, în vreme ce populaţia trăia la limita subzistenței”. 

 

În final, Rezultatele Evaluării Naţionale 2013 au adus un procent de 75,89% de elevi care au obţinut note peste 5, cu aproape 10 puncte procentuale mai mulţi decât anul trecut. 827 de elevi au luat nota 10 pe linie.

 

(Sursa: HotNews.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here