EXCLUSIV 7EST. Am negociat cu olandezii autobuze second-hand. Capac minim: 4.000 de euro. PUȘCAȘU, căpușa de pe spatele RATP

De când şi-a fixat baza la Iaşi, SC Unistil, firma lui Vasile Puşcaşu, nu face decât să muşte câte o felie zemoasă din RATP Iași. Ultimul tun i-a adus lui Vasile Puşcaşu câteva zeci de mii de euro. În Europa, autobuzele similare ca performanţe şi an de fabricaţie cu cele aduse de Puşcaşu costă, în medie, până la 10.000 de euro cu taxe incluse. Ele au ajuns la RATP cu peste 18.000 de euro bucata, fără TVA.

 

Câteva click-uri de mouse, puţină engleză şi disponibilitatea de a găsi oferte ar fi putut salva peste 150.000 de euro din bani publici. Este diferenţa plătită de RATP pentru ca SC Unistil, firma lui Vasile Puşcaşu, să câştige o licitaţie prin care a livrat ieşenilor încă 40 de ruine pe roţi, scoase din circulaţie în oraşul olandez Haga.
Practic, adăugând cheltuielile de transport pentru 40 de şoferi, cele de cazare, diurnele şi taxele plătite de Unistil pentru a livra cele 40 de autobuze DAF din Olanda, la preţurile vehiculate pe piaţa europeană, rezultă un preţ cu mult sub cel la care maşinile au ajuns în administrarea RATP Iaşi. Este afacerea perfectă prin care Vasile Puşcaşu a mai trecut încă un an de criză.

 

Licitaţie de 3,354 milioane de lei

Autobuzele aduse de SC Unistil la RATP Iaşi, în cadrul unei licitaţii care a avut loc în luna octombrie 2013, au fost plătite cu 3,354 milioane de lei fără TVA – 745.511 euro, la un curs de 4,5 lei pentru un euro. Preţul pentru fiecare autobuz plătit de la bugetul local a fost de 83.750 de lei (18.637 euro) fără TVA. Conform condiţiilor licitaţiei, preţul de adjudecare trebuia să includă şi achitarea taxelor de înmatriculare.

La licitaţie s-a prezentat o singură firmă, cea a lui Vasile Puşcaşu, care a şi câştigat-o. Mai ales că fusese acordat punctaj mai mare dacă firma se angaja să aducă 40 de autobuze de acelaşi tip. În urma adjudecării, firma lui Puşcaşu a adus la Iaşi 40 de autobuze Daf Den Oudsten Alliance City B96, din oraşul olandez Haga.

Firma de la care le-a cumpărat a fost Womy, un dealer de autobuze second hand olandez. Autobuzele sunt fabricate între 1998 şi 2001, cele mai multe fiind din 1999 şi 2000, au normă de poluare Euro 2 şi au aer condiţionat doar pentru cabina şoferului. Puterea motoarelor este de 195 kw, au cutie automată de viteze şi peste 700.000 de kilometri parcurşi în cei 14 ani în care au circulat în Olanda. În plus, motoarele lor sunt mari consumatoare de motorină: conform fişei tehnice a motorului, acestea înghit mai bine de 40 de litri de motorină la suta de kilometri în regim urban.

 

Textul integral, joi, 6 februarie 2014, ora 9.00, pe site-ul 7est.ro  și în ediția print a săptămânalului 7EST, de miercuri 5 februarie 2014.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here