„EONIADA”: două luni la cozi în Infernul E.On. Ca să schimbi două siguranţe la un tablou electric treci prin Purgatoriu

Un locuitor din Bârnova explică, pas cu pas, cum încearcă din ianuarie să facă o modificare minoră la tabloul electric şi încă n-a ajuns la capătul aventurii. E.On cere un dosar gros de 4 cm pentru „dezvoltarea unui loc de consum existent”. N-aţi mai auzit până acum o poveste atât de absurdă.

 

Un client al E.On are cea mai proastă idee atunci când îşi cumpără mai multe aparate consumatoare de curent. Dacă instalaţia pe care o deţine nu rezistă şi-i „cad” mereu siguranţele, trebuie să fie dispus să-şi arunce la gunoi două luni din viaţă trecând prin calvarul înlocuirii siguranţelor de la tabloul general.

Operaţiunea poartă denumirea de „dezvoltarea unui loc de consum existent” şi este o probă de anduranţă doar pentru că firma joacă un fel de ping-pong cu actele. Practic, îşi trimite clientul de la un ghişeu la altul şi de la o adresă la alta, deşi este interesul ei ca toţi captivii din reţea să consume mai mult.

 

Startul: 7 ianuarie 2014

Primul pas al demersului de mărire a consumului de curent electric este făcut atunci când clientul care doreşte doar să-şi pună siguranţe de putere mai mare la tabloul general al casei merge la sediul E.On de la Palas. După două ore de stat la coadă, timp în care nu este întrebat nimic, află că tocmai a pierdut timpul degeaba. Şi asta pentru că solicitările de acest gen ale clienţilor din mediul rural trebuie făcute la sediul aceleiaşi companii de pe strada Uzinei.

„Încă o oră am pierdut şi acolo”, ne-a spus clientul, care a bifat în contul demersului primele trei ore de aşteptare. La acestea s-a adăugat şi drumul din comuna Bârnova până în Iaşi şi înapoi. „Cel puţin încă două ore am pierdut cu drumul în Iaşi, între cele două sedii ale E.On şi drumul înapoi”, mai spune clientul E.On. Celor cinci ore din viaţă li s-au adăugat şi taxa de înregistrare a cererii – 42,53 de lei.

 

Episodul 2: 27 ianuarie

Nu mai puţin de 20 de zile au trecut din momentul în care clientul a depus cererea şi a primit copia „avizului tehnic de racordare”, cum este denumit în termenii de specialitate ai companiei.

De această dată, drumul pe strada Uzinei a fost inutil, fiind doar timp pierdut. Pentru că avizul a fost emis la sediul de la Doi Băieţi al firmei, unde a primit şi o listă cu firmele agreate de E.On care să efectueze lucrarea. „După ce am luat avizul, în vreo oră, am mers la o firmă de pe Aurel Vlaicu, era mai aproape. Am mai stat şi acolo aproximativ o oră, la care s-a adăugat din nou drumul – cam două ore. În total, în ziua aceea au fost cam patru ore”, a mai adăugat clientul E.On.

 

Două zile de foc

Pe 17 şi 18 februarie, solicitantul unei cantităţi mai mari de curent electric a trecut prin două probe de foc. Pe 17 februarie a stat la un rând de jumătate de oră pe strada Uzinei, pentru a lua avizul tehnic de racordare în original, după care a bifat încă un drum la sediul firmei agreate, pe Aurel Vlaicu, unde a plătit contravaloarea lucrării: 500 de lei. „Cam două ore a durat totul, plus două ore drumul din Bârnova la Iaşi şi înapoi”.

Pe 18 februarie, clientul companiei a mers cu reprezentantul firmei care urmează să efectueze lucrarea pentru ca acesta să depună propria documentaţie la E.On. „A durat mult mai puţin, aşa că notez aici doar drumul de la Bârnova pe Uzinei şi înapoi”.

 

20 februarie – încă un drum

La două zile de la ultima vizită la E.On, pe strada Uzinei, a mai fost necesar încă un drum, în acelaşi loc. „Am stat la rând o oră pentru ca să plătesc taxa de racordare în reţea de 185,87 de lei, către E.On. Calculez şi aici aceleaşi două ore de acasă în oraş şi înapoi. Cu acea ocazie am primit încă nişte acte de completat, pentru dosar”, ne-a spus clientul.

 

3 martie: ultimul pas

Aventura celui care doreşte să-şi înlocuiască siguranţele se întrerupe pe 3 martie, zi în care nu a mai fost necesar să se deplaseze încă o dată la E.On; dar a fost informat că a fost emisă nota internă a E.On care permite firmei ce va efectua lucrarea să se apuce de treabă. „Ştiu că, pe 5 martie, trebuie să merg la sediul lor de la Palas să semnez un nou contract. În baza acestui contract firma va putea efectua lucrarea. Nu ştiu însă cât va mai dura după aceea. Sper că nu foarte mult. Oricum, mi s-a spus, când am întrebat de ce durează atât şi trebuie să umblu de atâtea ori, că sunt puţini angajaţi şi volumul de muncă este mare”, ne-a mai spus clientul EON.

„Procedura la care ne referim nu este simplă. Sunt calcule de făcut, dacă reţeaua suportă încărcătura suplimentară. Practic, se schimbă tot sistemul acolo. Vom verifica să vedem dacă circuitul actelor a fost normal, pentru că nu cred că sunt întârzieri din cauza noastră”, spune Corneliu Zaiţ, purtător de cuvânt E.On

 

 

Drumul lui Sissif

1. 7 ianuarie – 5 ore, 42,53 lei

2. 27 ianuarie – 4 ore, copie proiect, E.On “Doi Băieţi” + drum la executant

3. 17 februarie – 2 ½ ore, aviz tehnic + drum la firmă, 500 lei

4.18 februarie – 2 ore, drum la E.On cu documentaţia

5. 20 februarie – 3 ore, plată taxă racordare,185,87 lei

6. 3 martie – nota internă a E.On

7. 5 martie – drum la E.On Palas, minim 2 ore, taxă: ????

8. ? VA URMA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here