Dosarul tragediei feroviare de la Uricani. MĂRTURIA CUTREMURĂTOARE a mecanicului de locomotivă: "O fată a zărit trenul şi a încercat să se arunce"

Foto: Mediafax

Foto: Mediafax

Procurorii ieşeni au finalizat vineri, 17 ianuarie, ancheta privind tragedia feroviară de la Uricani, judeţul Iaşi, soldată cu decesul a 11 persoane în septembrie anul trecut.

Potrivit rezultatelor anchetei, singurul vinovat de producerea accidentului este şoferul vehicului Volkswagen Sharan, în care se aflau victimele. Costică Ursachi nu s-a asigurat înainte de a trece calea ferată însă, deoarece acesta a decedat în accident, procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iaşi au dispus neînceperea urmăririi penale împotriva sa.

 

Anchetatorii au mai aflat că trei dintre pasagerii striviţi de tren pe 8 septembrie 2013 se aflau în stare de ebrietate dar şi că trenul implicat în accident era condus cu o viteză regulamentară pentru acel segment de drum, respectiv 80 de kilometri la oră.

 

Mecanicul vehicului feroviar a detaliat momentele dinaintea producerii accidentului. “Martorul a precizat că a observat trei autoturisme care circulau cu viteză dinsre Uricani spre Iaşi de la o distanţă de aproximativ 700 de metri faţă de pasajul cu drumul comunal. A estimat că autoturismele aveau până la calea ferată circa 100 de metri şi pentru că i s-a părut că merg repede a dat drumul la semnale repetate de avertizare. A observat că autoturismele nu reduc viteza şi nu opresc context în care a continuat avertizarea sonoră. La 70-80 de metri a observat o dubă trecând cu viteză. Imediat s-a angajat în traversare un autoturism de culoare albă”, a povestit mecanicul, conform rezhizitoriului, momentele de dinainte de impact.

 

Cu o secundă înainte ca maşina să fie strivită, mecanicul a precizat că a observat o fată care se afla pe bancheta din faţă despre care şi-a dat seama că văzuse trenul. Conducătorul trenului a mai spus că adolescenta s-ar fi ridicat şi s-ar fi aruncat înspre şofer. În acel moment trenul se afla deja în frâna de urgenţă însă vehiculul feroviar s-a oprit abia după 350 de metri, timp în care 9 dintre cei 11 pasageri erau deja morţi. Ceilalţi doi au murit la scurt timp.

(Sursa: adevarul.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here