Distragerea atenției și alcoolul pun în pericol tinerii șoferi; Mulți tineri cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani își pierd viața pe șosele în timpul verii

În toată lumea, accidentele auto sunt principala cauză a deceselor printre tineri. În Europa, există o probabilitate aproape dublă ca tinerii să moară în accidente rutiere comparativ cu persoanele mai în vârstă. Un studiu Ford ce a vizat peste 6.500 tineri șoferi europeni arată că 43% dintre aceștia au trimis mesaje, 36% au vorbit  la telefon, 11% au vizionat  fișiere video în timp ce conduceau;  13% au condus după ce au consumat băuturi alcoolice

 

Studiul mai arată că 26% au suferit un accident, 20% au fost într-o mașină oprită de poliție. În timpul verii, când rata deceselor este cea mai ridicată, 68% sunt mai relaxați cu privire la conducerea autoturismelor

 

Ford publică astazi materialul video intitulat “Blown Ups”– adulți gonflabili meniți să împiedice comportamentul riscant la volan. Studiul arată că 41% dintre tinerii șoferi riscă mai mult cu prieteni în mașină și până la 57% dintre aceștia conduc preventiv în prezența unor rude mai în vârstă

 

 

Programul Ford Driving Skills for Life oferă instruire gratuită pentru tinerii șoferi. Până la sfârșitul anului 2016, prin intermediul acestui program vor fi instruiți peste 20.000 de șoferi din 13 țări europene. În România, au fost instruiți din 2014 și până în prezent, 4000 de tineri șoferi

 

Studiul arată că în toată lumea, accidentele auto sunt principala cauză a deceselor printre tineri, iar cei cu vârste cuprinse între 18-24 de ani își pierd viața  pe șosele în timpul verii în proporție mai mare decât în orice altă perioadă a anului.

 

În Europa, tinerii între 18 și 24 de ani reprezintă 8% din populația totală, dar 15% dintre aceștia mor în accidente rutiere. În timpul verii, problema este mai gravă, deoarece 21% din toate decesele rutiere sunt în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani. **

 

 

Comportamentul riscant a fost identificat drept un factor cheie care stă la baza acestor statistici, care arată că între 2004 și 2013, 62.000 de tineri au murit în accidente rutiere în Uniunea Europeană. **

 

**Confom raportului făcut de Observatorul European al Siguranței Rutiere, vederea slabă a drumului, epuizarea cauzată de consumul de substanțe sau de stres și distragerea atenției sunt printre cele mai comune cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicați tineri șoferi.

 

 

Ford a realizat un studiu cu implicarea a 6.500 de tineri europeni pentru a înțelege mai bine riscurile asumate de către acești șoferi. *** Acesta arată că 57% au depășit  limitele de viteză, 43% au scris în timp ce conduceau, 36% au vorbit  la telefon și au trimis mesaje SMS, 16% au condus fără să poarte centura de siguranță, 13% au condus după ce au consumat băuturi alcoolice și până la 11% au vizionat  materiale video sau show-uri TV pe dispozitive mobile.

 

 

 

Ford oferă instruire pentru tinerii șoferi prin programul Ford Driving Skills for Life (DSFL). În Europa, până la sfârșitul anului 2016, prin intermediul acestui program vor fi instruiți peste 20.000 de șoferi din 13 țări. În România, programul Ford DSFL a demarat în 2014 și până în prezent au fost instruiți peste 4000 de tineri din București, Craiova, Cluj, Iași și Timișoara.

 

 

„În timpul verii ne bucurăm de libertatea pe care ne-o oferă șofatul, ceea ce este o parte a experienței de a fi tânăr și la fel a fost și pentru generațiile trecute. Cu toate acestea, prea mulți tineri mor în accidente rutiere cauzate de lipsa de experiență și deciziile  neinspirate”, a declarat Jim Graham, manager, Ford DSFL.

 

Până la 57% din tinerii șoferi admit că șofează mai sigur cu părinții sau bunicii în mașină, iar 41% au declarat că își asumă mai multe riscuri cu prietenii în mașină. Din acest motiv Ford a creat un nou material video care să arate calitățile personajelor „Blown Up”.  Acest personaj fictiv este un adult gonflabil, care se umflă când tinerii șoferi se comportă riscant la volan; acesta amintește de programul DSFL care se află în continuă extindere. 

 

Printre atracțiile condusului în timpul verii sunt excursiile, festivalurile și plaja. Studiul arată că 68% dintre tineri sunt mai relaxați cu privire la șofat în lunile de vară și peste 54% sunt distrași de pietoni atrăgători.

 

 

Dintre participanții la studiu, 45% admit că ar fi tentați să conducă  o mașină supraîncărcată cu prieteni, 25% să accepte să fie transportați cu o mașină condusă de o persoană care a consumat băuturi alcoolice și 24% să conducă  după ce au consumat droguri; aceste cifre sunt mai mari printre cei care participă în mod frecvent la festivaluri. Per total, 41% consideră că uneori există motive bune să-și asume riscuri în timp ce conduc, 26% au fost implicați într-un accident, iar 20% s-au aflat  într-o mașină care a fost oprită de poliție.

 

93% consideră că au abilități bune de conducere a autoturismelor – dar 54% recunosc că nu conduc atât de sigur pe cât ar trebui.

 

În majoritatea accidentelor fatale cu șoferi tineri sunt implicați bărbații tineri, iar Ford confirmă că există o probabilitate mai mare ca aceștia să aibă un comportament riscant. Printre bărbații tineri există o probabilitate de trei ori mai mare să fie distrași de pietoni atrăgători; 25% au fost opriți de poliție comparativ cu 16% femei; de asemenea, există o probabilitate mai mare ca aceștia să nu respecte limitele de viteză, să folosească telefoanele mobile în timp ce conduc și să conducă sub influența băuturilor alcoolice.

 

Dintre persoanele din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie care au participat la studiu , cel mai adesea șoferii din Franța au fost într-o mașină care a fost oprită de poliție. Persoanele din Germania sunt cel mai puțin preocupate de implicarea într-un accident auto  și prezintă probabilitatea cea mai mare de a nu respecta limitele de viteză sau de a fi implicați într-un accident. Șoferii din Italia prezintă probabilitatea cea mai mare de a-și folosi telefoanele mobile pentru apeluri, iar cei din Spania prezintă probabilitatea cea mai mare să-și asume riscuri când își transportă prietenii cu mașina. Șoferii din Marea Britanie prezintă probabilitatea cea mai mare de a suferi un accident după ce au fost distrași de pietoni atrăgători. 

 

Lansat în premieră în Statele Unite cu 13 ani în urmă, programul Ford DSFL oferă acum instruire practică în Belgia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Rusia, Spania, Turcia și Marea Britanie. Cursurile acoperă recunoașterea pericolelor în trafic, manevrarea autoturismelor, gestionarea vitezei și spațiului, precum și riscurile pe care le presupune conducerea sub influența băuturilor alcoolice, conducerea sub influența drogurilor și realizarea de selfie-uri. Un studiu anterior, comandat de Ford în 2014, a arătat că la acel moment, ca 1 din 4 tineri șoferi realizase un “selfie” la volan.

 

„Este esențial să găsim modalitatea corectă de a transmite tinerilor aceste mesaje foarte importante; cât mai mulți șoferi trebuie să beneficieze de oportunitatea oferită de cursurile gratuite de conducere preventivă Ford DSFL”, a declarat Graham.

 

 

 

*Raport Global de Stare al World Health Organisation privind Siguranța Rutieră 2015

** European Road Safety Observatory  http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/statistics/dacota/bfs2015_young_people.pdf

*** Concluziile studiului sunt bazate pe un grup de 6.500 tineri europeni intervievați în Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania în iunie 2016. Studiul a fost realizat de Lightspeed GMI, o organizație de cercetare integrată global. Lightspeed GMI este o organizație de colectare a datelor globale digitale care a câștigat numeroase premii. Fondată în 1996, tehnologia sa inovativă și metodologiile de eșantionare demonstrate oferă excelență operațională în procesul de cercetare online. Cu peste 5,5 milioane de respondenți online în peste 40 de țări, instrumentele brevetate ale Lightspeed GMI oferă calitate, capacitate și concentrare neegalate. Cu sediul la Warren, New Jersey, Lightspeed GMI este membră Kantar, divizia de management investițional a WPP, liderul mondial în servicii de comunicare de marketing. Pentru informații suplimentare, vizitați, www.lightspeedgmi.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here