Senatorul USR Marius Bodea a avut o interpelare la adresa lui Sorin Grindeanu, propus pentru un nou mandat la Ministerul Transporturilor, în cadrul audierii acestuia la ședința Comisiei pentru transporturi și infrastructură din. Parlamentarul ieșean i-a cerut ministrului Grindeanu să explice de ce a decis Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să elimine bretelele de legătură ale autostrăzii A8 cu viitorul Spital Regional de Urgență și Aeroportul Internațional din municipiu, decizie care va duce la o supra aglomerare a traficului în oraș.
”Întrebarea mea este legată de Autostrada A8. V-am ascultat intervenția de la început și cred că trăim în două Românii, una trăită prin birouri, unde autostrăzile se desenează într-un ritm alert și alta în realitate. Autostrada A8 este una de peste 300 kilometri, unde nu există nici un constructor astăzi, unde nu se lucrează. În sectorul montan nu ați fost în stare să realizați nici măcar un studiu de fezabilitate după atâția ani. În sectorul din zona Moldovei sunt mari întârzieri, trebuia acum o săptămână să realizați proiectul la cheie. Știți foarte bine că întârzierile sunt de minim un an, nu există acord de mediu, etc. Cum de ați luat decizia să eliminați legătura dintre Autostrada A8 și viitorul Spital Regional de Urgență Iași, o investiție de peste 400 milioane de euro, tot a statului, la fel și breteaua de legătură cu Aeroportul Internațional Iași, condamnând orașul Iași să preia un trafic suplimentar din toată Moldova, prin centrul său, salvări, servicii conexe, bolnavi, etc. Când credeți că vom circula și noi între Moldova și Transilvania pe o conexiune rapidă?”, a spus senatorul USR Marius Bodea.
Grindeanu a oferit însă un răspuns evaziv, insistând pe faptul că aceste bretele vor fi făcute din alte surse de finanțare, însă nu a precizat și natura acestora. ”Capetele din A8 sunt prevăzute în PNRR. În următoarea lună vom avea rezultatele atât pe zona de Transilvania, Târgu Mureș- Miercurea Nirajului, cât și pe zona de Moldova, ceea ce cred că e un lucru foarte bun, fiind ultimele proiecte care sunt finanțate din PNRR și care vor avea și contractele semnate. Pentru mijloc, până la sfârșitul acestui an vom reuși să scoatem la licitație și zona montană. Vom scoate până la sfârșitul anului, începutul anului viitor și partea de la Lețcani până la Ungheni. Apropo de descărcările pentru Spitalul de Urgență și pentru Aeroport, vreau să le mulțumesc colegilor de acolo. Am fost recent la Aeroport și am colegi care au insistat foarte mult pentru finanțarea aeroportului de acolo, și cred că merită a fi amintit acest lucru, terminalul nou merge într-un ritm bun. Legăturile atât spre spital și spre aeroport, care sunt absolut necesare, vor fi abordate separat, într-un proiect separat. Asta s-a hotărât la nivelul CNAIR și va intra rapid în evaluare, fiind absolut necesare atât pentru spitalul regional, cât și pentru aeroport ”, a menționat Sorin Grindeanu, propus la vârful Ministerului Transporturilor.