Turcia pregătește o transformare semnificativă în sistemul său all-inclusive, aducând schimbări esențiale pentru turiști. Companiile de turism au avertizat anterior cu privire la ajustări necesare din cauza creșterilor abrupte ale costurilor hoteliere, iar acum prima schemă anunțată vizează modelul „pay as you go”.
Conform noii propuneri, regimul all-inclusive va fi segmentat în mai multe categorii, permițând turiștilor să aleagă și să plătească doar pentru serviciile pe care doresc să le utilizeze. Un aspect notabil este introducerea opționalității privind disponibilitatea alcoolului în hoteluri.
Potrivit Turizm Gazetesi, turiștii au primit asigurări că sistemul all-inclusive nu va fi abandonat în totalitate, ci se caută „reglementări care echilibrează creșterea costurilor pentru afaceri și consumatori”.
Președintele Asociației Hotelilor și Operatorilor Turistici din Marea Mediterană (AKTOB), Kaan Cavaloglu, a explicat că competiția acerbă a determinat hotelurile să „supraliciteze” sistemul all-inclusive, iar noul model „pay as you go” va contribui la un „avantaj de preț”.
„În noua eră, turiștii vor putea folosi servicii all-inclusive fără alcool”, a precizat Cavaloglu, subliniind necesitatea adaptării la schimbările în așteptările și preferințele turiștilor.
Korhan Alshan, directorul general al Nirvana Hotels, a sprijinit ideea diversificării conținutului sistemului all-inclusive și a menționat că este esențial să se ofere consumatorilor opțiunea de a alege produsele pe care doresc să le utilizeze, astfel echilibrând costurile.
În contextul creșterii semnificative a prețurilor hotelurilor în Turcia în 2023, turismul se confruntă cu provocări legate de inflație și așteptările turiștilor. Propunerea „revoluționară” a modelului „pay as you go” marchează o încercare de adaptare la aceste realități, cu impacturi potențiale asupra experienței turistice și a industriei hoteliere.