O femeie s-a trezit că îi lipsesc 13.500 de euro din cont în urma unei conversații pe care a avut-o la telefon. După ce a reclamat la poliție, a aflat că mii de persoane au fost victimele acestei escrocherii.
Concret, femeia, Margherita, a primit un apel de la un bărbat care s-a prezentat ca fiind operator al poștei italiene. Acesta a determinat-o să îi furnizeze datele bancare, astfel că în scurt timp a sesizat că îi lipsesc 13.500 de euro. Tatăl victimei a fost cel care a făcut plângerea la poliție.
„Am luat legătura și cu Poliția Poștală, mi-au spus că sunt mii de cazuri de genul acesta”, a transmis bărbatul, conform Fanpage.
Acest tip de escrocherie a devenit destul de răspândit în Italia, iar Poliția Poștală lucrează pentru identificarea și urmărirea penală a celor vinovați.
Escrocii se prezintă drept lucrători poștali/bancari și pretind că au constatat că sunt problemele cu contul bancar al victimei. Astfel, reușesc să convingă victima să le ofere informațiile necesare accesării contului sau chiar să efectueze un transfer.
„Nu cerem niciodată datele și codurile personale, datele cardului de plată (de exemplu numărul cardului Postepay, data expirării, codul de verificare CVV2, CVC2) sau coduri de siguranță (cum ar fi PIN sau parola) în orice mod și în orice scop. Numărul de telefon mobil este, de asemenea, considerat ca informație personală care trebuie protejată”, a transmis poșta italiană, în urmă valului de fraude.