Criză în Rusia: Mașinile Lada s-au scumpit pentru a doua oară în 2015

Cel mai mare producător auto din Rusia, Avtovaz, a majorat preţurile modelelor Lada cu 4,8%, sau 20.200 ruble (327 dolari), după o creştere de aproximativ 9% în ianuarie, din cauza deprecierii rublei, transmite Reuters, citat de portalul independent.md.

 

Alianţa Renault-Nissan este acţionarul majoritar al Avtovaz, iar Lada este cel mai bine vândut brand din Rusia.

Majoritatea companiilor auto prezente în Rusia au majorat preţurile după ce rubla s-a depreciat faţă de dolar cu peste 40% anul trecut şi a continuat deprecierea şi în 2015.

Conform firmei de consultanţă PwC, preţurile maşinilor în Rusia, afectată de turbulenţele politice şi economice, au crescut de la 7% la 56% în perioada septembrie 2014-15 ianuarie 2015.

 

Vânzările Lada în Rusia au scăzut cu 26% în ianuarie şi cu 23,5% în februarie. Association of European Businesses (AEB) a raportat recent că vânzările auto în Rusia au scăzut în ianuarie cu 24%, după un declin de 10% în 2014. În 2015, vânzările auto pe piaţa auto ar putea înregistra un recul de 35%, a estimat recent compania PricewaterhouseCoopers.

Avtovaz este primul producător auto din Rusia care intenţionează să recurgă la concedieri în acest an, din cauza declinului vânzărilor. Compania va concedia 1.100 de angajaţi, dar numai directori, specialişti şi personal administrativ. În prezent, la fabricile Avtovaz din Izhevsk şi Togliatti lucrează aproximativ 52.000 de persoane, din care 10.000 sunt directori, specialişti şi personal administrativ. Dintre aceştia, 11% vor fi concediaţi începând cu luna aprilie.

 

În 2014, Avtovaz a renunţat la 20% dintre angajaţi. Noile concedieri vin după ce, anul trecut, vânzările de autoturisme marca Lada în Rusia au scăzut cu 15%, la 387.000 vehicule.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

 

 

 

(Sursa: independent.md)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here