Cristian Adomniței cere PNL să NU semneze acordul politic pentru infrastructura de transport a României

Vicepreşedintele PNL Cristian Adomniței a anunţat că va cere conducerii PNL să nu semneze un acord politic privind infrastructura de transport a României, dacă acesta nu va include realizarea, cu prioritate, a tronsonului de autostradă Târgu Neamţ – Târgu Mureş.

 

Adomniței afirmă, într-un comunicat de presă transmis marţi presei, că guvernul Ponta şi PSD au decis, prin Masterplanul General de Transport (MPGT), că Moldova nu va avea o autostradă care să o lege de Transilvania şi de Europa, acest lucru arătând, în opinia sa, dispreţul guvernului faţă de regiunea Nord-Est, transmite Mediafax.

 

„Problema majoră a autostrăzii Moldova – Transilvania nu este segmentul Ungheni – Iaşi -Târgu-Neamț. Problema majoră, de secole, este traversarea Carpaţilor Orientali dinspre Europa. Realizarea unei autostrăzi care să traverseze Carpaţii este condiţia obligatorie pentru a scoate Moldova din izolare şi sărăcie, consideră Cristian Adomniței.

 

Vicepreşedintele liberal a declarat că, „dacă guvernul Ponta nu este în stare să facă acest proiect, atunci să plece”.

 

Adomniței a anunţat că va cere Biroului Politic Naţional al PNL să ia decizia de a nu semna un acord politic pentru următorii zece ani privind infrastructura de transport a României dacă acesta nu va include realizarea, cu prioritate, a tronsonului de autostradă care să traverseze Munţii Carpaţi (Târgu Neamţ – Târgu Mureş).

 

„De asemenea, cer tuturor parlamentarilor din regiunea Moldovei să nu voteze Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului privind aprobarea MasterPlanului General de Transport al României în forma actuală, care nu include o autostradă care să traverseze Carpaţii Orientali”, mai spune Adomniței, în acelaşi comunicat.

 

Primarul Iaşului, Gheorghe Nichita, a declarat, marţi, că lucrările la autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ vor începe în acest an sau în 2016, în timp ce tronsoanele Târgu Neamţ – Ditrău şi Ditrău – Târgu Mureş vor fi iniţial drumuri expres, după care vor fi transformate în autostrăzi.

 

Gheorghe Nichita a spus, într-o conferinţă de presă, că autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ va fi proiectată în acest an, când va fi făcută şi licitaţia pentru lucrări.

 

„Vor fi şi bani alocaţi pentru începerea lucrărilor în 2015 sau în 2016. Se vor proiecta în aceeaşi perioadă, tot că autostrada, porţiunile Târgu Neamţ – Ditrău şi Ditrău – Târgu Mureş. După ce se vor proiecta se vor căuta şi sursele de finanţare pentru a se face drum expres în prima fază, iar apoi, în faza a doua, autostradă”, a afirmat primarul Iaşiului.

 

Nichita a precizat că pe tronsoanele care traversează munţii între Moldova şi Transilvania lucrările se vor face în regim de autostradă, chiar dacă titulatura va fi de drum expres.

 

Premierul Victor Ponta a declarat că Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice, altfel nu are rost că experţii Ministerului Transporturilor să se apuce de treabă, deoarece va fi un eşec în lipsa garanţiilor de finanţare pe termen lung.

 

El a precizat că documentul va trebui prezentat şi preşedintelui ţării, înainte de acordul politic.

 

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă, priorităţile de infrastructură rutieră pentru perioada 2015-2016, a spus că autostrada din Iaşi va fi realizată de la Ungheni la Târgu Neamţ, iar de acolo se va continua spre Târgu Mureş cu un drum expres.

 

„Ne-am angajat cu toţii că rezolvam şi problemele de dezvoltare economică a unor regiuni care astăzi sunt în dificultate din cauză că nu există o infrastructură rutieră că suport pentru dezvoltarea economică. Şi atunci dăm drumul la autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ şi de la Târgu Neamţ la Târgu Mureş varianta de autostradă fazată, că-i foarte scumpă”, a spus ministrul.

 

La începutul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al României în fata comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzând toate intervenţiile în infrastructura pentru 2014-2030.

 

(Sursa: ziarulevenimentul.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here