Sancțiunea a fost aplicată deoarece o Blue Air a despăgubit mult prea târziu o clientă care a reclamat întârzierea cursei Munchen – Iași
Compania aeriană Blue Air a fost sancționată cu 3.000 lei de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului și asta deoarece nu a despăgubit la timp o clientă care a reclamat întârzierea unei curse aeriene. Astfel, la data 12 februarie anul acesta, ieșeanca Lidia Amarani a reclamat la Protecția Consumatorului că nu a fost despăgubită de Blue Air pentru întârzierea înregistrată de zborul Munchen – Iași în data de 30 septembrie 2018. Zborul înregistrase o întârziere de trei ore și jumătate și astfel ieșeanca a invocat Regulamentul European nr.261/2004, care prevede despăgubirea de către companiile aeriene a pasagerilor afectați de întârzierea prelungită a zborurilor. Ieșeanca a solicitat despăgubiri de 250 euro și a efectuat o cerere către Blue Air de acordare a unor despăgubiri. Compania a răspuns solicitându-i ieșencei să transmită un cont în care ar urma să primească banii. La data de 12 martie 2019, pasagera a trimis datele bancare, dar cu toate acestea tot nu a primit banii și din acest motiv în luna mai a depus o reclamație la Protecția Consumatorului. Inspectorii de la Protecția Consumatorului au amendat Blue Air deoarece au plătit despăgubirea cu mare întârziere, adică după ce ieșeanca a depus o nouă solicitare în acest sens. „Considerăm că este un comportament incorect față de consumator prin tergiversarea derulării transferului sumei de 250 euro în contul petentei, fiind necesară o nouă petiție în data de 14.05.2019 pentru a efectua plata compensațiilor conform regulamentului UE nr.261/2004”, au arătat comisari de la Protecția Consumatorului.
Blue Air a solicitat în justiție anularea sancțiunii solicitând judecătorilor ca în cazul în care se va constatat că totuși au greșit să înlocuiască amenda cu avertisment.
Constantin MAZILU