Cele mai noi RADARE ale Poliției nu indică VITEZA CORECTĂ. Un șofer a demonstrat-o în instanță

Un profesor universitar din Suceava, care contestă în baza unor calcule fizice şi ştiinţifice radarele Poliţiei Române, cu argumentul că acestea dau erori de măsurare care nu se încadrează în normele metrologice, şi-a consiliat fiul într-un proces cu Poliţia Rutieră chiar pe această temă, pe care a reuşit să-l câştige. Procesul verbal prin care fiul său a fost amendat cu 800 de lei și lăsat fără permis de conducere pentru 90 de zile a fost anulat, tocmai pe principiul că aparatul radar poate da erori, transmite EVZ.ro.

Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt  de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare”, susţine că radarele nu prezintă o „precizie de măsurare acceptabilă”, ceea ce din punctul său de vedere înseamnă că sunt în afara legii.

Gheorghe Gutt spune că „pistolul radar”, noua armă împotriva vitezomanilor a Poliţiei Române, prezintă erori mai mari decât radarele de pe maşinile de poliţie, cu alt principiu de funcţionare.

 

Prins cu 103 km/h, în localitate

Pe 20 august 2013, fiul său a fost înregistrat de aparatul radar de pe o autospecială Dacia Logan cu viteza de 103 km/h în localitate, în municipiul Vatra Dornei. Şoferul a contestat procesul verbal în instanţă, aducând mai multe argumente.

El a arătat că din planşele foto anexate de Poliţia Rutieră la dosar rezultă că iniţial a fost înregistrat cu viteza de 103 km/h, iar în planşa următoare, la mai puţin de o secundă distanţă, cu viteza de 86 km/h.

 

Șoferul a mai demonstrat că maşina sa era setată să nu depăşească viteza de 99 de kilometri la oră.

După ce a analizat argumentele, magistratul de la Tribunalul Suceava a stabilit că aparatul radar a înregistrat simultan viteza de rulaj a mai multor vehicule, astfel că nu se poate identifica, fără dubiu, cu ce viteză reală circula autoturismul respectiv. Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt spune că nu are nimic de reproşat Poliţiei Rutiere faţă de radare, atât timp cât acestea sunt verificate metrologic şi au aviz de la Biroul de Metrologie Legală din România. Problema este la aceştia din urmă, susţine el.

 

(Sursa: evz.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here