Cea mai vândută marcă de autoturisme din Europa. Este singura cu cotă de piață de două cifre

 

 

În luna martie, înmatriculările de autoturisme noi în Europa a crescut cu 10,6% raportat la aceeași lună a anului trecut, fiind cel mai mare avans din acest an. Per total, în statele membre europene au fost înscrise în circulație un număr de 1.449.148 de autoturisme.
 

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în doar patru țări s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor, în restul statelor cifrele arătând creșteri importante. Diminuări ale înmatriculărilor comparativ cu luna martie 2013 s-au înregistrat în Olanda (-17%), Austria (-4,4%), Luxemburg (-1,6%) și Belgia (-0,5%).

Pe primul trimestru al anului s-au raportat scăderi ale înmatriculărilor în doar două țări membre UE, Olanda, cu -6,7% și Belgia cu -0,4%. În celelalte 26 de state s-au înregistrat creșteri, astfel că majorarea totală a fost de 8,4% față de primele trei luni ale anului trecut, de la 2,994 milioane de mașini la 3,246 milioane de unități.

 

Singura marcă de autoturisme care și în luna martie, și în primul trimestru a avut cotă de piață de două cifre este Volkswagen. În luna martie au fost înscrise în circulație în UE un număr de 159.735 de mașini VW, în creștere cu 5,2% față de aceeași lună a anului trecut. Totuși, cota de piață a mărcii VW este în ușoară scădere, de la 11,6% în martie 2013 la 11% în martie 2014. Și în primul trimestru, cota de piață a mărcii VW s-a diminuat ușor față de primele trei luni ale anului trecut de la 12,2% la 11,8%.

Din cele 785.975 de mașini vândute în primul trimestru de grupul german Volkswagen, aproape jumătate poartă marca VW (381.808 unități), în creștere cu 4,6% față de primul trimestru din 2013. O altă marcă a grupului VW cu vânzări în creștere este Skoda, în primele trei luni fiind înmatriculate în statele UE un număr de 137.863 de unități, cu 18,6% mai mult decât în trimestrul I al anului trecut.

 

Cea de-a doua marcă preferată de europeni în luna martie este Ford, cu o cotă de piață de 8,5%, aferentă unui număr de 123.554 de unități înmatriculate, în creștere cu 14,6% față de aceeași lună a anului trecut.

Podiumul mărcilor auto este întregit de Opel, marca a grupului General Motors, cu co cotă de piață de 7,8% în luna martie 2014 și de 6,9% în primul trimestru. Europenii au înscris în circulație un număr de 112.876 de mașini Opel, cu 15,3% mai mult decât în martie anul trecut.

 

 

 

 

(Sursa: capital.ro)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here