Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule din România a publicat recent cifrele vânzărilor din piața auto pentru anul 2021.
Respectă piața ieșeană trendul național, sau nu, în anul în care industria auto a fost greu încercată de criza producției la nivel mondial?
Înmatriculările de autoturisme sunt în ușoară scădere la finele anului trecut (-4,1%) față de anul anterior, dar prin raportare la o bază foarte mică tinând cont de perioada stării de urgență din 2020.
În piața națională, TOP 3 pe mărci, la autoturisme + autovehicule comerciale usoare, la finalul anului 2021, este condus de către Dacia (37.922 unități), urmată de Ford (11.516 unități) si Renault (10.147 unități). Restul brandurilor nu au trecut pragul de 10.000 unitati.
La Iași, cele mai multe înmatriculări au fost raportate de marca autohtonă Dacia cu 1.220 unități, iar la mărcile de import, Ford rămâne lider și în 2021, după 10 ani de supremație, livrând 330 unități.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în 12 luni din 2021, la nivel național ponderea autoturismelor pe benzină este de 65,7%. În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 8,1% față de cele 12 luni din 2020, deținând o cotă de doar 18,8% din total.
Pe de altă parte, autoturismele ”electrificate”, respectiv cele electrice (100% și plug-in hybrid) reprezintă 7,7% din înmatriculările din 2021, totalizând un numar de 9.230 de unități.
În 2021 autoturisme ”verzi” au perfomat, ca și în 2020, păstrând trendul de creștere accelerată. Masinile electrice au crescut cu 122,7% iar achizițiile de mașini plug-in hybrid au avut o creștere și mai spectaculoasă de 178,9%.
În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 pe modele la nivel national este format din Renault Captur – 269 unități, urmat îndeaproape de Ford Kuga – 261 unități și Hyundai Tucson cu 229 unități.
Marius Manolache – Director General, Ford Iași – ATI Motors Holding – „Le mulțumim clienților pentru că au avut încredere în noi. Industria auto traversează o criză de producție însă, chiar dacă în ultima perioadă termenele de livrare au fost mai mari, clienții au ales să rămână fideli brandului Ford și serviciilor oferite de echipa ATI Motors Holding.
Ne bucură faptul că atât la nivel național, dar și ieșenii, aleg din ce în ce mai mult modelele plug-in (Kuga) și electrice (Mustang Mach-E). In viitor vom lansa versiuni electrice și în segmentul autovehiculelor comerciale – gama Transit.
Incepând cu al doilea trimestru al acestui an credem că lucrurile se așează și în zona de producție. La unele modele putem furniza termenele de livrare cu care erau obișnuiți clienții înainte de pandemie. Suntem pregatiți și luăm comenzi pentru începerea programului Rabla, care va demara din luna februarie.”