Ce fel de femei şi bărbaţi le plac internauţilor? Timpul petrecut pe net influenţează preferinţele

Măsura în care o persoană utilizează internetul influenţează modul în care îi judecă pe alţii în ceea ce priveşte gradul de atractivitate, arată cercetări recente.

 

Cercetările, realizate de oamenii de ştiinţă de la Universitatea St. Andrews, Marea Britanie, sugerează că internetul – probabil felul în care mass media portretizează anumite „tipuri” masculine sau feminine – influenţează viziunea oamenilor despre ceea ce este considerat „atrăgător”. Cercetătorii cred că diferenţa ar putea fi dată de nivelul de expunere la media. Cei care au acces la internet sunt mai expuşi la conţinut ce promovează, ca idealuri contemporane de frumuseţe, femeile subţiratice şi cu aspect feminin şi bărbaţii musculoşi, cu înfăţişare virilă.

 

Cercetările au fost realizate în El Salvador, unde majoritatea populaţiei (74%) nu are acces la internet. Cercetătorii au constatat următoarele:

 

  • femeile care petreceau mult timp online preferau bărbaţi cu trăsături mai masculine
  • bărbaţii care petreceau mult timp online preferau femei mai zvelte şi mai feminine
  • în schimb, persoanele care nu utilizau internetul considerau mai atrăgători bărbaţii cu trăsături mai delicate şi femeile mai solide, mai masculine.

Studiul, publicat în PLOS ONE, arată că era mai probabil ca persoanele din El Salvador care aveau acces la internet să aibă şi televizor acasă, fiind astfel şi mai mult expuse la mass media.

 

Persoanele care nu aveau acces la internet aveau, de obicei, un nivel mai scăzut de trai, iar diferenţele legate de perceperea atractivităţii confirmă rezultate ale unor studii anterioare asupra relaţiei dintre atractivitatea percepută şi gradul de dezvoltare economică: în zonele geografice sau segmentele de populaţie în care veniturile sunt mici şi accesul la resurse este dificil şi nesigur, bărbaţii tind să prefere femeile mai solide, care sunt percepute ca fiind mai apte să supravieţuiască şi să dea naştere unor copii sănătoşi – deci la baza acestei preferinţe ar sta aspecte legate de adaptare şi evoluţie.

 

De asemenea, noul studiu scoate în evidenţă un aspect important: cercetările realizate online pe această temă în ţări în curs de dezvoltare ar putea da rezultate eronate, deoarece la chestionarele online n-ar răspunde decât cei care au acces la internet, distorsionând astfel imaginea de ansamblu.

 

Cercetătorii au găsit acestor descoperiri mai multe explicaţii, printre care şi modul în care circumstanţele economice influenţează atractivitatea.

 

„O posibilitate este ca asprimea mediului să influenţeze preferinţele. Oamenii fără acces la internet din studiul efectuat în El Salvador au mai puţine resurse – cum ar fi lipsa apei curente – şi o asemenea asprime ar putea fi responsabilă pentru ceea ce găsesc ei atrăgător”, a spus David Perrett, de la St Andrews University.

 

„Când veniturile şi accesul la alimente este incert, femeile mai plinuţe ar putea fi mai bine pregătire să supravieţuiască şi să se reproducă şi astfel preferinţele pentru femeile mai plinuţe ar putea fi flexibile”, a mai spus cercetătorul.

 

De asemenea, oamenii de ştiinţă precizează că acest studiu este în concordanţă cu cercetările anterioare realizate la nivel rural, care au arătat că persoanele mai plinuţe sunt considerate mai atrăgătoare.

 

Sursa: descopera

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here