Ce cifră de afaceri are Pescobar cu Taverna Racilor, de fapt. Cum își motivează angajații: „Ospătarul trebuie să fie zâmbăreț”

Paul Nicolau, cunoscut ca „Pescobar”, a dezvăluit în cadrul unui podcast detalii despre succesul afacerii sale, Taverna Racilor, care a ajuns la o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro. În prezent, rețeaua numără 12 restaurante, atât în România, cât și în străinătate, iar Pescobar nu are de gând să se oprească aici.

Un imperiu HoReCa de milioane

Primul milion l-a câștigat acum mai bine de 10 ani, dar spune că acesta a fost doar începutul.

Anul acesta am realizat între 25-30 de milioane de euro, ceva „ușor”, dar am și muncit de am rupt. La anul cred că fac 40. Primul milion l-am făcut de mult, dar nu-l simți, îl valorifici. De la un milion încolo toate sunt la fel. Eu muncesc mult, chiar dacă lumea zice că mă duc colo și colo. Dacă le dai 350 de angajați, cele 12 restaurante și toate afacerile mele altcuiva, nu cred că mai pare așa frumos. Nu e doar că te distrezi. Trebuie să-ți faci treaba, că altfel se duce totul de râpă”, a declarat Pescobar în cadrul podcastului Shift by Bianca.

Pescobar a explicat că, în ciuda dificultăților, restaurantele au continuat să atragă clienți.

Indiferent de ceea ce se întâmplă, oamenii tot vin și mănâncă. Eu vând mâncare. Mâncarea se va vinde oricând. Anul trecut mi-au închis toate restaurantele. Eu am făcut tot ceea ce mi-au spus cei de la ANPC și acum e farmacie peste tot. Îi știu pe toți care se bucurau, dar acum mă bucur eu”, a spus el.

Cum își motivează angajații

Într-un domeniu competitiv precum HoReCa, Pescobar pune mare accent pe motivarea angajaților. Paul Nicolau susține că succesul afacerii depinde în mare parte de satisfacția și implicarea echipei.

În domeniul ospitalității, ospătarul trebuie să fie zâmbăreț și să aibă o atitudine corectă, în concordanță cu brandul restaurantului. Trebuie să fie motivat. Nu e greu. Banii îl fac să fie ok la muncă. Asta e valabil pentru 90% dintre angajați. Mai sunt și ultraprofesioniștii care își duc sarcina muncii până la capăt, chiar dacă nu au făcut tipsul pe care îl voiau”, a explicat el.

Planuri de viitor: ținta – un miliard

Deși a ajuns deja la o afacere solidă, Pescobar privește spre un viitor ambițios. Targetul său este să atingă un miliard de euro cifră de afaceri, iar pentru asta continuă să investească în extindere și în consolidarea brandului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here