Cât ne costă campania „Un oștaș în slujba țării”. Nicolae Ciucă a „împușcat” câteva milioane de euro

Campania de promovare a candidatului Nicolae Ciucă, intitulată „Un ostaș în slujba țării”, a atras atenția prin costurile sale ridicate și controversele generate. Până în prezent, aceasta a costat Partidul Național Liberal (PNL) 2 milioane de euro, sumă care se estimează că se va dubla până în noiembrie. Fondurile provin din bani publici și au fost utilizate pentru promovarea cărții autobiografice a președintelui partidului, Nicolae Ciucă.

Potrivit PNL, campania de publicitate a cărții „Un ostaș în slujba țării”, care a intrat în a patra lună de desfășurare, costă 510.000 de euro pe lună. Această sumă include chiria expunerii publicitare, TVA-ul și taxele locale. La aceste costuri se adaugă 450.000 de euro, cheltuiți o singură dată pentru producerea și montarea panourilor publicitare.

În total, până acum s-au cheltuit 2 milioane de euro, iar campania este prevăzută să continue până în noiembrie-decembrie, ridicând costul total la 4 milioane de euro. Panourile publicitare sunt răspândite în orașele, autostrăzile și drumurile naționale din România, totalizând 400 de unități care prezintă imaginea lui Nicolae Ciucă.

Campania a stârnit controverse în contextul legislației românești care interzice publicitatea electorală outdoor în timpul campaniilor electorale. În perioada 10 mai – 9 iunie 2024, pentru prima oară din 2015, un partid politic și-a menținut panotajul publicitar în timpul unei campanii electorale. Deși mesajul de pe panouri nu era explicit electoral, promovarea cărții autobiografice a lui Nicolae Ciucă a fost percepută de mulți ca o modalitate de campanie mascată.

În diverse județe, reacțiile autorităților au variat. Unele Birouri Electorale Județene au considerat publicitatea ilegală, iar altele au declarat-o legală. De exemplu, în județul Timiș, panourile au fost coborâte doar câteva zile, în timp ce în Sălaj au fost declarate ilegale, dar nu au fost îndepărtate. În Cluj, panourile au fost coborâte, iar în Călărași au fost considerate legale.

Liderul liberal Rareș Bogdan a comparat volumul lui Nicolae Ciucă cu lucrările unor lideri de talia Angelei Merkel sau Barack Obama, sugerând că aceasta ar putea deveni o carte politică importantă. Cu toate acestea, utilizarea fondurilor publice pentru promovarea unei cărți autobiografice în context electoral a generat discuții aprinse cu privire la etica și legalitatea unei astfel de campanii.

2 COMENTARII

  1. Motto:
    „Sunt generali și coloneli , care până la război nu s-au distins afară din cale în cazarmă și nici afară din cazarmă, iar în război au făcut onorabil puținul pe care l-au putut. […]
    Scoși la pensie , acești oameni cumsecade și-au descoperit adevăratele lor însușiri de declin.
    Niciunul nu se mulțumește să fie pensionar și fiecare vrea să fie de o sută de ori peste ceea ce poate și nu.[…] Spectacolul acestor oameni de ispravă,care se învârtesc de zece ani prin toate bugetele și n-au fost în stare să realizeze decât începuturi de vorbe și fragmente de intenții încă neformulate, e dăunător . Domnule general ! Domnule colonel ! Vă roagă publicul , stăruitor – slăbiți-l cu competința.
    (Tudor Arghezi- COMPETINTELE UNIVERSALE, în „Bilete de Papagal”, 20 octombrie, 1928)

    Orice asemanare cu personaje reale nu e deloc întâmplătoare în cazul „liberalului” Nicolae Ciucă. Acesta a nimerit ca orbul în Brăila în fruntea PNL fără să aibă nici o calitate politică după cum singur a recunoscut la Congresul extraordinar al PNL, din 10 aprilie 2022. Nicolae Ciucă a primit o derogare de la statulul PNL pentru a putea candida la functia de presedinte al PNL. El nu avea vechimea în partid cerută de statut. Generalul în rezervă, fost șef de Statul Major, participant la războiul din Afganistan, fost ministru al Apărării. General în rezervă, Nicolae Ciucă a fost șef de Statul Major, participant la războiul din Afganistan. După pensionare a intrat în PNL si a fost ministru al Apărării, premier si presedinte al senatului.
    Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor și politician cu greutate în PNL, a identificat cu ceva timp în urmă, trei motive care au făcut ca PNL să piardă din punct de vedere politic:
    – Primul motiv a fost „festivalul democrației”, adică schimbarea pe bandă rulantă a președinților partidului, mai întâi Ludovic Orban, apoi Florin Cîțu. Semnalul schimbărilor a fost dat mereu de președintele Klaus Iohannis. Mari controverse a stârnit și preluarea conducerii partidului de către Nicolae Ciucă, mai ales că el e general în rezervă, deci nu avea nici o legătură cu liberalismul și până să ajungă senator pe listele PNL practic n-a avut nici o tangență cu acest partid.
    – Al doilea motiv se referă la alianța cu PSD. Și aceasta a fost decisă tot de Iohannis, fapt pe care chiar președintele l-a recunoscut.
    – A treia cauză este performanța slabă a guvernării cu Nicolae Ciucă premier pentru care PNL are acum probleme.
    Nicolae Ciucă a fost considerat drept o marionetă a lui Klaus Iohannis. Politica e o pălărie prea mare pentru el fiind caracterizat ca un individ nepotrivit, fără carismă, supus, caraghios, tâmp. Cu toate astea, individul nu se lasă si împins de lingăii din PNL vrea să candideze la președinție.
    Pentru asta încă din luna mai a împânzit toate drumurile cu panouri gigantice purtând chipul său însoțit de inscripția “Un ostaş în slujba ţării”, de parcă am fi în Coreea de Nord.
    Având în vedere că generalul în rezerva Nicolae Ciucă, în calitate de fost premier a încasat o pensie specială militară de 221.616 lei. Astfel, Ciucă a încasat anul trecut câte 18.468 lei lunar de la Ministerul Apărării, adică peste 3.700 de euro, doar din pensia specială. La acest venit s-a adăugat salariul de premier de 185.676 lei, adică 15.473 lei (circa 3.150 euro).
    Și soția lui Nicolae Ciucă încasează pensie specială de militar de la Ministerul Apărării, care s-a ridicat anul trecut la 61.680 lei.
    De aceea panoul publicitar ar trebui mai degrabă să fie inscrotionat cu sloganul ” O ţară în slujba unui ostaş”.

  2. Cum s-a pricopsit Tara asta Sfanta cu asemenea FOSILE si JIGODII ???? …”Noi trebuie sa importam motorina , ca… ca , noi nu producem in Tara motorina !…”Cine a pus REPETENTUL ASTA la conducerea armatei Romane ???????

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here