Oamenii de știință de la Universitatea Pennsylvania din Statele Unite au reușit să dezvolte o nouă baterie revoluționară pentru mașini electrice, bazându-se pe modularea termică internă. Ei au folosit o abordare diferită, reglarea temperaturii din interior, ceea ce a condus la o încărcare rapidă a bateriei, în doar 10 minute.
Noua tehnologie folosită de cercetători americani deschide calea pentru adoptarea în masa a mașinilor electrice, care pot avea costuri mult mai accesibile, potrivit India Times.
Experții explică faptul că bateriile funcționează cel mai eficient atunci când sunt calde, dar nu prea fierbinți. Menținerea temperaturii constante a fost o provocare pentru inginerii de baterii.
Cercetătorii din trecut s-au bazat pe sisteme externe mari de încălzire și răcire pentru gestionarea temperaturii bateriei, care nu funcționează cu adevărat la fel de prompt și, de asemenea, ajunge să irosească energie pe parcurs.
Acum oamenii de știință de la Universitatea Pennsylvania State, totuși, au decis să încerce o abordare diferită – să regleze temperatura din interiorul bateriei. Pentru aceasta, au creat o nouă structură a bateriei cu o folie de nichel ultrasubțire, ca a patra componentă alături de anod, catod și electrolit.
Nichelul, acționând ca un stimul, a autoreglat temperatura și reactivitatea bateriei, ceea ce a permis o încărcare rapidă în numai 10 minute pe orice tip de baterie pentru mașini electrice.
„Nevoia de baterii mai mici, cu încărcare mai rapidă este mai mare ca niciodată. Pur și simplu nu există suficiente baterii și materiale brute critice. în special cele produse pe plan intern, pentru a satisface cererea anticipate.
Tehnologia noastră de încărcare rapidă funcționează pentru majoritatea bateriilor cu densitate energetică și va deschide o nouă posibilitate de a reduce dimensiunea bateriilor de vehicule electrice de la 150 la 50 kWh, fără a determina șoferii să simtă anxietate”, a spus Chao-Yang Wang, profesor de inginerie mecanică de la Universitatea Pennsylvania din Statele Unite.